[

Wat is volgens jullie de waarde hiervan?
Mvg,
Sgt. Gallée
ps. allemaal de beste wensen!
Veel interessanter is de vraag welke prijs degene die zo'n kruis kreeg ervoor had betaald.Een vraag van mij:
Wat is de prijs van zo'n kruis met certificaat?
Nou ik heb hier een oorkonde liggen van mijn opa met zijn oorlogsherinneringskruis.seabee schreef:Oorkonde doet zo'n 40/75 euro tegenwoordig, ligt er ook aan welke gesp er op wordt vermeld.
Misschien dat de gespen kwijtgeraakt zijnTelemark schreef:Nou ik heb hier een oorkonde liggen van mijn opa met zijn oorlogsherinneringskruis.seabee schreef:Oorkonde doet zo'n 40/75 euro tegenwoordig, ligt er ook aan welke gesp er op wordt vermeld.
OP de oorkonde staat oorlogsherinneringskruis met de bijbehorende gespen.
Terwijl op het kruis geen gespen staan.
Wel vreemd maar jah.
Gewoon een kwestie van alle oude dozen open trekken, en doorspitten.101st airborne schreef: Misschien dat de gespen kwijtgeraakt zijn
Dit is inderdaad een opvallend en schokkend gegeven. En het ergste is dat het nog waar eens ook zelfs nog tot op de dag van vandaag. Als je ziet hoe er tegenwoordig nog altijd met veteranen wordt omgegaan. Het is ronduit schandalig. Velen lopen rond met levenslange trauma's en wat doet de Nederlandse regering, die geeft ze een paar weken Curacao en een handdruk en daar moeten ze het dan maar mee doen. Heb verhalen gehoord over Australische veteranen die hier waren, die er gewoon van stonden te kijken hoe schandalig het hier met de behandeling van veteranen gesteld is. Er gaat hier ongelooflijk veel aandacht uit naar buitenlandse veteranen terwijl veteranen van eigen bodem in een hoekje weg worden gedrukt.Theo Horsten schreef:Veel interessanter is de vraag welke prijs degene die zo'n kruis kreeg ervoor had betaald.Een vraag van mij:
Wat is de prijs van zo'n kruis met certificaat?
Mijn vader had er een met 4 gespen.
Ik heb alleen de baton nog.
Daar had hij een heel hoge prijs voor betaald. Het is eigenlijk nooit meer goed gekomen.
Hij had dat kruis gekregen voor zijn dienst bij de Koopvaardij en ik weet nog dat het kwam: gewoon in een envelop met de post en verder niks. Dat paste precies bij de erkenning en de waardering die de mensen van de koopvaardij na de oorlog kregen: helemaal niks.
Dat het aandeel van de Koopvaardij binnen het totaal dat Nederland bijdroeg aan de strijd van de geallieerden groter was dan dat van de Koninklijke Marine, de Nederlandse Landmacht, de Nederlandse Luchtmacht en het verzet bij elkaar, weten maar weinigen.
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten