Ik heb nu al redelijk wat armor kits gebouwd en wil wat meer gaan doen met PE en dergelijke om alles nog wat op te leuken. En dan bedoel ik niet alleen de twee PE roosters die soms bij een kit zitten

Om die reden heb ik op de afgelopen IPMS beurs, vorig jaar in Nieuwegein, Trumpeter's Fahrgestell Panzer IV gekocht. Het onderwerp spreekt me niet direct echt aan, vind het niet echt een supermooi ding, maar aan de andere kant is het apart, goed te bouwen en above all...er zit standaard flink wat PE bij! Namelijk 6 PE frets, waarvan een stuk of 4 met wat ingewikkeldere onderdelen. Om meteen de handel goed aan te pakken heb ik een paar weken geleden een EtchMate gekocht. Werkt overigens perfect, heb het een en ander al uitgetest

Anyways, de kit nu. De kit is tot nu toe zeer goed te bouwen. Trumpeter heeft enige moeite met het tellen van het aantal wielen, want dat staat een paar keer verkeerd in de handleiding. Verder is alles goed gedetailleerd en het past over het algemeen goed. Hier en daar zijn wat pinnetjes te smal, waardoor je een beetje moet 'fiddlen' om alles goed in positie te krijgen en vast te lijmen. Maar verder 'valt de kit' tot nu toe bijna in elkaar. Ik ben al met de tracks bezig en deze zijn een verademing in vergelijking met de tracks van de kleine Panzerbefehlswagen die ik onlangs heb gebouwd, ze passen perfect en komen goed uit het rekje! Tevens heb ik de tip van Martin Visser overgenomen om grotere stukken te maken en ze niet direct vast te plakken aan de tank, zodat ik ze tijdens de airbrushfase eraf kan halen en seperaat kan afhandelen, erg handig. Goed, let's start business, wat heb ik gedaan, pics en wat staat er op het program:
Wat heb ik gedaan
- Loopwielen en alles wat erbij hoort zit er op
- Achterkant deels gedaan
- PE haakogen (of hoe noem je die dingen) aan de voorkant. Deze heb ik met de etchmate gemaakt en gelijmd met secondelijm. Dit onderdeel zit er ook in plastic bij, check eens goed wat de verschillen zijn! De PE zijn echt veel dunner e.d.
- Tracks
Pics
De doos

De goodies

De eerste bouwstappen

Vergelijking PE/plastic

What's next
- Tracks afbouwen
- Beginnen met bouwen upper hull en experimenteren met alle PE delen die erbij horen.
Tot de volgende update!
Greetz,
Jurrie