Gewicht Revell B-2 Spirit (1:144)
Moderator: Jurrie
- Charly1975
- Lid
Gewicht Revell B-2 Spirit (1:144)
Enige tijd geleden heb ik van Revell de B-2 Stealth Bomber modelbouwdoos (1:144) gekocht en nu zat ik naar de beschrijving te kijken en kwam er achter dat ik een gewicht moest plaatsen voor de juiste balans. Heeft iemand enig idee hoeveel gram dit moet zijn en wat ik het beste kan gebruiken hiervoor ?
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
Re: Gewicht Revell B-2 Spirit (1:144)
Tis niet helemaal een WW2 subject he
. Heb je toevallig wat plaklood? Van dat knipbare spul? Dat kan je mooi knippen, vorm maken en ergens in de achterkant leggen. Of bijvoorbeeld loodjes van vissers. Als de ruimte het toelaat kan je bijvoorbeeld ook moertjes of delen van spijkers/schroeven erin doen.
Gezien het feit dat al dat plastic niet zoveel weegt, moet je zelf een beetje aanvoelen hoeveel erin moet. Als de achterkant op een gegeven moment echt beduidend zwaarder is dan de rest, komt het wel goed. Meestal is overigens maar vrij weinig gewicht nodig, zeker bij zo'n kleine 1:144. Exacte getallen qua gewicht kan ik je dus ook niet geven, maar als je er iets van bovenstaande in propt komt het goed
Groetjes,
Jurrie

Gezien het feit dat al dat plastic niet zoveel weegt, moet je zelf een beetje aanvoelen hoeveel erin moet. Als de achterkant op een gegeven moment echt beduidend zwaarder is dan de rest, komt het wel goed. Meestal is overigens maar vrij weinig gewicht nodig, zeker bij zo'n kleine 1:144. Exacte getallen qua gewicht kan ik je dus ook niet geven, maar als je er iets van bovenstaande in propt komt het goed

Groetjes,
Jurrie
- Charly1975
- Lid
Re: Gewicht Revell B-2 Spirit (1:144)
Moet inderdaad eigenlijk in de Babbelbox....foutje
Het gewicht moet juist voorin maar ook daarvoor geldt uiteraard hetzelfde. Bedankt voor de tip in ieder geval !!
Normaliter doe ik 1:72 maar die had men niet voor dit toestel. De 1:144 is qua lengte toch nog bijna 15cm (14,6cm) en qua breedte 36,4 en dan komt het qua grootte toch wel weer een beetje in de buurt van de 1:72 modellen die ik al op de plank heb staan. Overigens ben ik geen virtuoos in deze bouwpakketten hoor....ik bouw ze echt puuuuuur voor de ontspanning dus er zijn nog naatjes e.d. zichtbaar en qua schilderkunst zit er totaal geen tijd in (zoals ze in de doos zitten zo laat ik ze) en dat voor een zoon van een schilder
Moet wel zeggen dat ze er steeds beter uit gaan zien naarmate ik ouder wordt....maar prijzen winnen doen ze niet hoor !!!
Voor een mod: wat mij betreft kan het topic nu alweer op slot.

Het gewicht moet juist voorin maar ook daarvoor geldt uiteraard hetzelfde. Bedankt voor de tip in ieder geval !!
Normaliter doe ik 1:72 maar die had men niet voor dit toestel. De 1:144 is qua lengte toch nog bijna 15cm (14,6cm) en qua breedte 36,4 en dan komt het qua grootte toch wel weer een beetje in de buurt van de 1:72 modellen die ik al op de plank heb staan. Overigens ben ik geen virtuoos in deze bouwpakketten hoor....ik bouw ze echt puuuuuur voor de ontspanning dus er zijn nog naatjes e.d. zichtbaar en qua schilderkunst zit er totaal geen tijd in (zoals ze in de doos zitten zo laat ik ze) en dat voor een zoon van een schilder

Moet wel zeggen dat ze er steeds beter uit gaan zien naarmate ik ouder wordt....maar prijzen winnen doen ze niet hoor !!!
Voor een mod: wat mij betreft kan het topic nu alweer op slot.
We're fools to make war
On our brothers in arms
On our brothers in arms