Hoi,
heeft er al iemand gezocht rond het fort van eben emael naar bodemvondsten?
Iemand foto's van toen of bodemvondsten ?
Al vast bedankt allemaal
Thx
Eben Emael
-
- Lid
Eben Emael
Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.
- koos24
- Lid
Re: Eben Emael
Het is beschermd gebied, ga maar eens kijken, denk niet dat het op prijs gesteld word als je daar met je metaaldetector
in hun gazon spit
in hun gazon spit

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
-
- Lid
ok thankskoos24 schreef:Het is beschermd gebied, ga maar eens kijken, denk niet dat het op prijs gesteld word als je daar met je metaaldetector
in hun gazon spit
slotje graag
Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.
- arneken
- Lid
Tijdens een rondleiding die ik daar kreeg was ik inderdaad ook van die mening. Het gebied daar is heel goed onderhouden en men werkt echt heel hard om bovenaan en rondom bodemvondstzoekers te mijden. Trouwens heel veel valt er daar niet meer te rapen want de personen daar hebben zelf ook flink wat opgegraven.
beter ergens anders zoeken
beter ergens anders zoeken

it's not how many you write but what you write in the books of history
- Isaf13
- Lid
In het museum Fort Eben-Emael is dit weekend het geheime wapen te zien dat leidde tot de ondergang van deze militaire vesting, net over de grens van Maastricht.
Dat geheime wapen is de DSF 230, een zweefvliegtuig. Donderdag kwam het vliegtuig aan op de plek van bestemming. Een belangrijk moment, zegt Patrick Leenders, gids van Eben Emael. Het publiek kan het vliegtuig dit weekend bekijken tijdens de open dag van het Belgische fort.
Groeten,
Dat geheime wapen is de DSF 230, een zweefvliegtuig. Donderdag kwam het vliegtuig aan op de plek van bestemming. Een belangrijk moment, zegt Patrick Leenders, gids van Eben Emael. Het publiek kan het vliegtuig dit weekend bekijken tijdens de open dag van het Belgische fort.
Groeten,
In oorlogstijd dient de waarheid altijd omringd te worden door een lijfwacht van leugens.
- battle of the Bulge
- Lid
Laatst is er wel een Stuka-bom ik weet niet precies wat voorn, daar door een bezoeker gevonden op het oog.
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
-
- Lid
Dat is dan wel het eerste dat ik daar van hoor. Wanneer is "laatst", en "waar" precies mag die dan wel gevonden zijn?battle of the Bulge schreef:Laatst is er wel een Stuka-bom ik weet niet precies wat voorn, daar door een bezoeker gevonden op het oog.
Bovendien, zoals al aangehaald, niet alleen is het een beschermde natuurplek, anderszijds is het gehele terrein van het fort Eben-Emael militair terrein en is het in de regel strikt verboden om er te komen - tenzij met begeleiding van een gids of op opendeurdagen. Laat staan er met een metaaldetector rondwandelen.
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté
Gids fort Eben-Emael
Gids fort Eben-Emael
- Frank Gubbels
- Lid
Lijkt me een erg sterk verhaal. Op het oog ... daar heb ik echt mijn bedenkingen bij. Je kunt er niet zomaar komen en dat er dan plotseling iemand iets ziet. Zal wel een flink aangedikt verhaal zijnbattle of the Bulge schreef:Laatst is er wel een Stuka-bom ik weet niet precies wat voorn, daar door een bezoeker gevonden op het oog.
NUTS!