Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
een duitse helm gevonden met de metaal detector
ik ben een nieuwe verzamelaar en ik zoek met een wat slechteren metaaldetector
maar dit is voor mij een mooie vondst
deze helm is gebruikt voor schietoefeningen en is beschoten met .50cal wapen
Petrikov schreef:mooie helm! zou pijnlijk zijn geweest als het niet voor schietoefeningen was gebruikt
en mooi gemikt met zo'n 50 cal
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line" http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
sturnbarnfurher schreef:het is een mooi plaatje maar even een vraagje hoe weet je dat ie daar voor is gebruikt
omdat je dat niet kan weten
want die gaten zijn te groot voor kogelgaten.
of je moet de geschiedenis weten wat er is gebeurd op de plek waar hij die helm heeft gevonden, of hij heeft het zelf beschoten.
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer
ik denk dat het van een .50 was want er lagen ook resten van .50 caliber bij zoals zwarte punten en blauwe
en ongeveer 100 meter vedder lagen de hulzen ongeveer 25 stuks
hij lag wel diep in de grond
rickywo2 schreef:ik denk dat het van een .50 was want er lagen ook resten van .50 caliber bij zoals zwarte punten en blauwe
en ongeveer 100 meter vedder lagen de hulzen ongeveer 25 stuks
hij lag wel diep in de grond
Diep in de grond? Net zei je nog dat je een slechte metaaldetector had
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer
Blikjes kom je overal tegen, hulzen van na de oorlog op oefen terreinen of jachtpatronen vind je nog wel eens in de bossen e.d.
Maar waarom zou je zoeken naar "kogels"?
lege hulzen zijn vaak al in een staat dat je er niet veel meer mee kan, en complete patronen mag je niet hebben en je kunt er ook niets mee. Plus dat ze instabiel kunnen zijn.....