Mijn eerste plaat.

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

ijstheepak
Lid

Mijn eerste plaat.

Bericht door ijstheepak »

manen blijven altijd kinderen alleen de speeltjes worden wat duurder!
Robbert A
Lid

Re: Mijn eerste plaat.

Bericht door Robbert A »

ijstheepak schreef:Ik heb voor het eerst een plaat gemaakt.
Als je een tip hebt ik heb mijn oren open! :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mgv Jordi.
een tip, plaats je foto's met Afbeelding :wink: das makkelijker beoordelen, hoef je niet telkens op de link te klikken.

on topic.

het ziet er niet slecht uit, het is een leuke opzet.

tip, schilder niet alles met de zelfde kleuren, kijk naar de amerikanen,. die hebben 1 kleur groen, hetzelfde als de jeep.
misschien moet je wat andere kleuren gebruiken, dit maakt het meteen een stuk realistischer.
dit geld ook voor de duitsers.

de dio zelf is nog aardig kaal, misschien moet je wat gebruiken om het aan te kleden, wat hoogte verschillen bijvoorbeeld of nog wat voertuigen.
ik zou zelf die bunker niet daar neerzetten, je zet hem zo apart, weg van de actie, de ogen worden amper daar op getrokken.
mijn ogen gaan nu meer naar de stelling naast de pak kanon, de amerikanen en als laatste de bunker, misschien moet je dit te voorkomen door daar iets te doen waardoor het er bij wordt betrokken.
snappie?

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
oja, dio's bouwen kan nog best wel lastig zijn, je moet op veel verschillende dingen letten.

groeten
Robbert
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Misschien ook het gras van de bunker wat meer laten overvloeien op de rest van de setup, op zich trouwens best een leuk ding, maar zoals Robbert al schreef inderdaad nog een beetje kaal.
ijstheepak
Lid

Oke bedankt.
Nog meer reacties?
Mgv Jordi
ijstheepak
Lid

Nog een vraagje?
Hoe kan ik de bunker meer laten opvallen?
Mvg Jordi. << De vorige keer typte ik >Mgv.< :P
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Het is een vrij grote diorama waarvoor je veel werk nodig hebt om 'm helemaal te vullen. Nu is ie nog te kaal. De bunker moet er inderdaad wat meer bij betrokken worden. Misschien moet je voor jezelf eerst duidelijk hebben wat het belangrijkste stuk is in het diorama en daar alles omheen bouwen. M.i. is de bunker het belangrijkste...dit is het hoofddoel van de Amerikanen (zij willen deze uitschakelen) en het hoofddoel van de Duitsers (zij willen deze koste wat het kost verdedigen) maak hierom heen een verhaal en beeld dat uit. Nu lijkt het meer of het tentje waar de Duitsers in zitten het hoofddoel is (een flinke verdediging daar) en de bunker niet zo belangrijk is (slechts één schutter met een geweer die daar de bunker verdedigd) Misschien moet je het oppervlakte ook wat verkleinen zodat je 1) minder hoeft te vullen en 2) ook wat overzichtelijker wordt. Ik hoop dat je er wat mee kan en ik geloof dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik erg benieuwd ben naar je toekomstige diorama's.

Edit: (slechts één schutter met een machinegeweer die daar de bunker verdedigd) is veranderd in (slechts één schutter met een geweer die daar de bunker verdedigd)
Laatst gewijzigd door Charly1975 op 25 mei 2009, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
ijstheepak
Lid

Heel erg bedankt ik zal er wat mee doen.
Mvg Jordi.
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

Ik vind het er leuk uit zien :) Alleen zou ik de plaat wat díchter opvullen met gras en eventueel nog wat modelstruikjes, vooral bij die gecamoufleerde ingegraven schutterspositie (die ik overigens erg leuk gemaakt vind). Eventueel kun je ook wat meer Duitse troepen bij de bunker wat ook al werd gezegd. Misschien ook daar een PAK kanon neerzetten... En misschien kun je de bunker wat centraler neerzetten. Nu staat ie een beetje verlaten in een hoek.
ijstheepak
Lid

Oke ik heb nog wel een pak over ik had er 2. :P
En ik zet er nog wel wat nieuwe foto's neer ik heb het nu zo'n beetje af gemaakt op het gras na.
Mvg Jordi.
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

ijstheepak schreef:Oke ik heb nog wel een pak over ik had er 2. :P
En ik zet er nog wel wat nieuwe foto's neer ik heb het nu zo'n beetje af gemaakt op het gras na.
Mvg Jordi.
Succes! Ben erg benieuwd :)
Sherman
Lid

Bericht door Sherman »

ziet dr goed uit :).
even een paar dingetjes die mij opvallen:
De kleur van de duitsers en de amerikanen erg eentonig, maar dat was al genoemd ;).
overigens, naar mijn idee is het vaak de bedoeling dat bunkers niet opvallen in de omgeving. ik zou zorgen dat het grasachtige wat je bij de bunker heb, ook bij de rest zit.
nu is dr een sterke afscheiding tussen de duitse pakstelling, en de bunker. dit zou ik wat vloeiende laten verlopen, of juist alles ""gras" maken ;).

misschien heb je dr wat aan ;).
suc6 dr mee!

groeten,
Ruben
Nuts!
ijstheepak
Lid

Hier wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het zijn niet de beste foto's. (het is al wat donker)
Mvg Jordi.
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Ik zou de bomen en de poppetjes van hun standaards afhalen..
ijstheepak
Lid

Ja dat heb ik al gedaan bij sommige. :P
Maar dat doe ik pas bij de volgende keer. :P
Dit is effe oefenen. :bonk:
Maar ik zal mijn volgende senario ook wel op het forum zetten dan kunnen jullie het vergelijken. :yes:
Het word een duitse tank met crew 1:35 bij een boom of zo. :?
Mvg Jordi.
zjopske
Lid

Bericht door zjopske »

hoi jordi,

een goede tip voor jouw als je nog meer platen wilt maken; ga eens op modeltrein beurzen kijken. of ga naar een modelbouw winkel.

daar hebben ze mooie spullen om riviren, reliëf en zo te maken.
ook is er erg veel detail spul wat natuurlijk als je beter kijkt erg opvalt, maar je moet er rekening mee houden dat alleen op de schaal 1:87 veel te vinden is.
zelf als je veel kunt vinden is het lastig om het juiste wat bij je plaat past dus je moet veel spullen zelf gaan maken wat tijd kost (de eerste paar keren ziet het er niet zo geweldig uit maar handigheid komt vanzelf)

het is al helemaal realistisch als je een bepaalde kleur ondergrond maakt van het zelfde materiaal wat zorgt voor een mooie overzichtelijke plaat.
en de mooiste details zijn de manschappen en de electriciteitsmasten e.d. daarom adviseer ik om er een mooie realistische verf op te schilderen (lees: priegelen).

het ziet er dan veel professioneler uit, maar er gaat veel tijd in zitten houd daar rekening mee.

mvg, jop
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl