Ik ben sinds een paar dagen geleden aan het boek van Patrick Delaforce The Battle of the Bulge; Hitler's Last Gamble begonnen met lezen. Daar staat een stuk in over Operatie Greif van Otto Skorzeny om met Amerikaanse kleding en voertuigen de Amerikanen te misleiden. Nu lees ik een stuk over een Duitse soldaat wat daar bij was en dat de Kommando's van Skorzeny Duits sprekende troepen nodig hadden en die wat matig konden spreken naar Amerikaanse en Britse PoW kampen gestuurd werden om de gevangenen te ondervragen qua praat en dergelijke.
Hier een quote vanuit het boek:
Nu is dus mijn vraag welk PoW camp bedoelen ze? Nederlands Limburg, Duits Limburg of Belgisch Limburg?Corporal Wilhelm Schmidt, aged 24, wrote:
Early in November 1944 I reported to an SS Camp at Friendenthal where I was examined by a board consisting of an SS, a Luftwaffe and a naval officer. I passed the test but was ordered to refresh my English. For this puprose I spent three weeks at prisoner-of-war camps in Kustrin and Limburg, where large numbers of American troops were being held. I was then sent to Grafenwohr where the training of 150 Panzer brigade was being carried on. The linguists, of whom forty were officers, were being organised into a separate unit and given a special course. Our training consisted of studying the organisation of the USA army, identifcation of American insignia, American drill and exercises.
Op Google heb ik wel al wat gevonden over een Duitse PoW Camp in Hesse. Zal het dan deze zijn?
Graag meer informatie.
Alvast bedankt.
Grt