Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik zoek dit uit namens een historie liefhebber in de buurt, hij heeft maar een paar item`s liggen waaronder deze:
Close-up
Hij gaat eens per jaar toeren in Normandië daar heeft hij hem in een museum zien liggen;
Aan gezien ik niks van Engels en Amerikaans (e.d.) af weet vraag ik jullie wat het precies is en waarvoor het gebruikt werd. En eventueel ook de waarde.
Dit is een Duits BundesWehr militair schuttersbrevet uitgereikt aan schutters die een bepaald resultaat halen... Aan Duitsers EN buitenlandse militairen
Ik denk zelfs dat deze tijdens WO2 ook reeds bestonden... met kruisje dan...
johan willaert schreef:Duits 'SchutzenSchnur' (spelling???)
Dit is een Duits BundesWehr militair schuttersbrevet uitgereikt aan schutters die een bepaald resultaat halen... Aan Duitsers EN buitenlandse militairen
Ik denk zelfs dat deze tijdens WO2 ook reeds bestonden... met kruisje dan...
Johan, met je spelling is niets mis her en der een Umlautje en het was perfect. In wo-2 was er inderdaad ook een Schützenschnur, met het bekende kruisje en een ander type adelaartje.
De gepresenteerde variant is inderdaad het Bundeswehr type. Niet een erg bijzonder of zeldzaam item.
De foto genomen in het museum toont volgens mij wel meer na-oorlogs materiaal. De AFCENT medaille is iedergeval na-oorlogs. (Allied Forces Central Europe) In mijn militaire dienstijd is een collega van mij bij AFCENT (Brunsum) geplaatst.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944