Beste,
Je daagt op naar de politie en geeft zo nauwkeurig mogelijk de locatie aan. Een goede team zou uw gegevens vragen. Dus naam, adres en telefoon waarop je bereikbaar bent. Geef geen valse gegevens als schrik dat je een proces krijg! Zoals velen denken. In tegendeel, ik sta bijvoorbeeld al 59 keer vermeld in hun database voor een totaal van meer dan 5 ton explosieven en hebben zeer veel vertrouwen in me. Als ze de locatie niet vinden, bellen ze u op en desnoods komen ze je ophalen met de combi, om ter plaatse beter te helpen. Ze zijn dan echt uw beste vriend!
De politie moet er altijd bij zijn. De Dovo daagt pas op dat zij het bevel kregen! Dat is normaal nu per Fax! Indien je de Dovo belt, negeer de Dovo uw verzoek. De politie moet eerst een rapport opmaken omdat dit een bommelding is. De Dovo word er zo snel mogelijk bijgeroepen, meten de vondst en zal hem ter plaatse laten exploderen of meenemen met hun camionette in zandbakken. Het laatste is meestal toegepast. Deze word gecontroleerd op gas en worden indien geen gas dan op hun terrein in open lucht of in hun hangar in de ontploffingscontainer, tot ontploffing gebracht.
En als je mij niet vertrouw, dan is het jammer vermits ik iedere week en soms iedere dag, één of meer explosieven aanmeld. Wat natuurlijk niet toevallig is als je in Ieper woont en nog eens kennissen heb in de Dovo team. Om een idee te krijgen.
Liever uw mortieren dan de Stokes Mortieren.