Hallo!
Ik heb laatst wat militaria voor een NVA LUSK officiersuniform besteld in Amerika.
Is het, zoals ik over andere producten al heb gelezen, ook mogelijk dat dit bij de Nederlandse douane wordt vastgehouden (en er een boete over betaald moet worden)?
JK
Militaria uit de VS
- Jan Klaassen
- Lid
Re: Militaria uit de VS
racefiets schreef:Een boete niet direct maar wel een import heffing. Oftwel belasting.
20 % dacht ik
Nemo Me Impune Lacessit
- zjopske
- Lid
omzetbelasting (19%, 6% of niets over de waarde van de goederen)
Spijkerbroeken (denim)
12% douanerechten en
19% omzetbelasting over de waarde van de goederen
Een voorbeeldje van een spijkerbroek ...
http://www.douane.nl/particulier/intern ... en-01.html
En afrekenen aan de deur, het is wel eens zo gek geweest dat mijn moeder even naar de bank moest om 200 euro aan invoer rechten te betalen om 7 uur `s ochtends (let op; ze komen (bij ons) vroeg!)
Spijkerbroeken (denim)
12% douanerechten en
19% omzetbelasting over de waarde van de goederen
Een voorbeeldje van een spijkerbroek ...
http://www.douane.nl/particulier/intern ... en-01.html
En afrekenen aan de deur, het is wel eens zo gek geweest dat mijn moeder even naar de bank moest om 200 euro aan invoer rechten te betalen om 7 uur `s ochtends (let op; ze komen (bij ons) vroeg!)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
- Jan Klaassen
- Lid
Dat voorbeeld is dus van spijkerbroeken...maar is het niet dat producten die als concurrentie kunnen worden gezien worden belast met heffingen? Als een soort protectionistisch gedoe...
Iemand daar nog een opmerking over?
Iemand daar nog een opmerking over?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Op douane.nl kan je het haarfijn na-lezen.
Ik heb recent er nog mee te maken gehad.
Een korte semenvatting.
Tot 22 euro kan je import vrij buiten Europa invoeren (er zijn uitzonderingen) aankoop van bedrijf en particulier.
Uitzondering: Tot 53 euro als het niet commercieële goederen van een particulier betreft. (Of te wel als je er niet voor betaald hebt.) Het douane formulier moet dan gemarkeert staan als GIFT en volgens mij kan OTHER ook.
Als het gemarkeerd is als COMMERCIAL dan komt het volgende.
Bij een bedrag tussen de 22 en 150 euro moet je hoe dan hoek 12,50 inklaringsrecht betalen als TNT post de bezorging doet. Bij andere bedrijven kan dit hoger liggen.
(Inklaringsrecht is een ander woord voor administratiekosten.)
Ze hebben het pakje bij de douane afgeleverd en die gaat dan BTW erop zetten.
Dat doen ze simpel berekenen. Wat heb je betaald (zeg 40 euro) plus de verzendkosten (zeg 45 euro) over dit totaal komt 19,6% dat zou dan 16,15 erbij komen. (Dit bedrag wordt door TNT voorgeschoten.)
TNT komt bij het afleveren van het pakje met een rekening van 12,50 + 16,15= 28,65 euro
Heb je meer als 150 euro betaald kom er ook nog een percentage douane rechten bij.
Als de douane de markering GIFT of OTHER niet of het opgegeven bedrag niet vertrouwd dan kunnen ze het openmaken. Ze markeren een pakje dan met een sticker als het opgemaakt is. Meestal gaat het eerst door een scanner.
Ze kunnen voor zaken waarbij ze vermoeden dat het waardevoller is als opgegeven ook experts van buitenaf inschakelen.
Volgens de douane zelf houden ze na onderzoek nooit pakket zelf in beheer en gaat het terug naar de bezorger.
Ik heb afgelopen week hiermee nog ervaring gehad. Mijn koopje werd iets duurder. Helaas.
Ik heb recent er nog mee te maken gehad.
Een korte semenvatting.
Tot 22 euro kan je import vrij buiten Europa invoeren (er zijn uitzonderingen) aankoop van bedrijf en particulier.
Uitzondering: Tot 53 euro als het niet commercieële goederen van een particulier betreft. (Of te wel als je er niet voor betaald hebt.) Het douane formulier moet dan gemarkeert staan als GIFT en volgens mij kan OTHER ook.
Als het gemarkeerd is als COMMERCIAL dan komt het volgende.
Bij een bedrag tussen de 22 en 150 euro moet je hoe dan hoek 12,50 inklaringsrecht betalen als TNT post de bezorging doet. Bij andere bedrijven kan dit hoger liggen.
(Inklaringsrecht is een ander woord voor administratiekosten.)
Ze hebben het pakje bij de douane afgeleverd en die gaat dan BTW erop zetten.
Dat doen ze simpel berekenen. Wat heb je betaald (zeg 40 euro) plus de verzendkosten (zeg 45 euro) over dit totaal komt 19,6% dat zou dan 16,15 erbij komen. (Dit bedrag wordt door TNT voorgeschoten.)
TNT komt bij het afleveren van het pakje met een rekening van 12,50 + 16,15= 28,65 euro
Heb je meer als 150 euro betaald kom er ook nog een percentage douane rechten bij.
Als de douane de markering GIFT of OTHER niet of het opgegeven bedrag niet vertrouwd dan kunnen ze het openmaken. Ze markeren een pakje dan met een sticker als het opgemaakt is. Meestal gaat het eerst door een scanner.
Ze kunnen voor zaken waarbij ze vermoeden dat het waardevoller is als opgegeven ook experts van buitenaf inschakelen.
Volgens de douane zelf houden ze na onderzoek nooit pakket zelf in beheer en gaat het terug naar de bezorger.
Ik heb afgelopen week hiermee nog ervaring gehad. Mijn koopje werd iets duurder. Helaas.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
- Jan Klaassen
- Lid
Ik heb dan geluk gehad deze keer... Zat boven de 22 euro maar is niet belast met extra kosten gelukkig...
- Tommes
- Lid
Is zo'n gedram die toeslagen.. Laatst nog een pakket uit engeland ontvangen met foto's van de bevrijding in deze streek.. Gelukkig snapten ze daar niets van en hoefde ik niets bij te betalen.. Was ook aanzienlijk meer al €53,-.. Voor bedrijven snap ik deze regeling maar dat ze dit soort bedragen gaan zitten snoepen, dat steekt me echt..
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
- Jan Klaassen
- Lid
Inderdaad ja...
Is nu opgelost; mag eventueel een slotje op of blijven staan als info voor anderen
Is nu opgelost; mag eventueel een slotje op of blijven staan als info voor anderen
- zjopske
- Lid
Vroeger met aardrijkskunde heb ik geleerd dat Engeland ook bij de EU hoordeTommes schreef:Laatst nog een pakket uit engeland ontvangen met foto's van de bevrijding in deze streek.. Gelukkig snapten ze daar niets van en hoefde ik niets bij te betalen.. Was ook aanzienlijk meer al €53,-..
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
- S1991
- Lid
Ik heb vaak zat pakketjes uit Amerika ontvangen. Tot nu toe pas 1 keer iets hoeven te betalen aan de douane..
Is maar net het geluk wat je hebt denk ik. En nee de totaal prijzen waren niet veranderd.
Is maar net het geluk wat je hebt denk ik. En nee de totaal prijzen waren niet veranderd.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton