oorkondes

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Pretorian
Lid

oorkondes

Bericht door Pretorian »

Hey, kan iemand me hier vertellen hoe je fake documenten,oorkondes enz kan onderscheiden van originele?

UV licht,lettertypes..?

Aangezien er heel wat repro op de markt is,is het toch wel interessant dit te weten...
Dit om verdere miskopen te vermijden en mn oorkondes eens zelf te kunnen controleren.

Alvast bedankt

Groeten
Pretorian
Lid

Re: oorkondes

Bericht door Pretorian »

Niemand? :/
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 12 keer

Bericht door Kugelblitz »

Zijn er veel repro oorkondes op de markt? Bij zeldzame varianten is dat vanzelfsprekend, maar ook bij de gewone?

Tja, hoe zie je dat... Ik denk dat je dat vooral aan het papier kan zien, ruiken en voelen. Tevens aan de getypte gegevens en de handtekening erop.
Echt concrete dingen kan ik niet noemen, maar een normale oorkonde zou je toch wel moeten kunnen onderscheiden...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
fritz derochebrune
Lid

Bericht door fritz derochebrune »

Stempels misschien? Zoals alle repro dingen zullen er wel veel stempels opstaan, ook een aantal die nergens op slaan?
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 12 keer

Bericht door Kugelblitz »

fritz derochebrune schreef:Stempels misschien? Zoals alle repro dingen zullen er wel veel stempels opstaan, ook een aantal die nergens op slaan?
Klopt, alhoewel oorkondes meestal niet gestempeld zijn. Dit is eerder bij brieven etc.
Is inderdaad tricky allemaal, maar ik zou me hoofdzakelijk richten op het papier en de inkt...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Pretorian
Lid

Bericht door Pretorian »

Ok bedankt voor de reacties.Men maakt alles na tegenwoordig,toch altijd opletten geblazen dus!

Blijven studeren.. :yes: