Allereerst natuurlijk de beste wensen.
Ik heb laatst gelezen in een topic over enkele "adresjes" voor NVA spullen in Berlin. Ik kan hem echter niet meer vinden... En omdat ik binnenkort naar Berlin vertrek zou ik graag willen weten of jullie er nog een paar zouden weten...
David
NVA Berlijn
-
- Lid
- Jan Klaassen
- Lid
Re: NVA Berlijn
Ga zeker naar de rommelmarkt bij het Ostbahnhof! Weet even de tijden en dagen niet meer, maar dat is op internet wel te vinden.
Verder is er op de 'trödelmarkt' op de Mauerpark ook wel wat te vinden, maar niet heel veel. Er schijnt ook nog een trödelmarkt net buiten Berlijn te zijn met ostalgie-spulletjes, maar die plaats kan ik zo snel ook niet meer vinden...
Ook bij de Aziatische/Iraanse verkopers met hun rotzooi-stalletjes kan je echt spul vinden, maar dan gaat het vooral om pins en badges etc.
Voor de benodigde boeken verwijs ik je door naar een leuk winkeltje net buiten het centrum; Berliner Zinnfiguren.
Verdere info zou ook voor mij welkom zijn, mocht ik nog eens teruggaan
Verder is er op de 'trödelmarkt' op de Mauerpark ook wel wat te vinden, maar niet heel veel. Er schijnt ook nog een trödelmarkt net buiten Berlijn te zijn met ostalgie-spulletjes, maar die plaats kan ik zo snel ook niet meer vinden...
Ook bij de Aziatische/Iraanse verkopers met hun rotzooi-stalletjes kan je echt spul vinden, maar dan gaat het vooral om pins en badges etc.
Voor de benodigde boeken verwijs ik je door naar een leuk winkeltje net buiten het centrum; Berliner Zinnfiguren.
Verdere info zou ook voor mij welkom zijn, mocht ik nog eens teruggaan

Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
-
- Lid
- hastafidel
- Lid
Ik weet dat Nico van het WAF een opslag heeft in/rond berlijn.
Naast die markt van JK ben ik ook een paar keer voor Rathaus Schöneberg een leuke rommelmarkt tegengekomen. Zie daar zelfs een rommelmarkt op google earth
Naast die markt van JK ben ik ook een paar keer voor Rathaus Schöneberg een leuke rommelmarkt tegengekomen. Zie daar zelfs een rommelmarkt op google earth

Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
- Jan Klaassen
- Lid
Heeft die Nico daar ook een 'shop' zitten, of echt alleen een opslag? ^^ Lijkt me wel eens wat om langst te gaan...
- hastafidel
- Lid
Hij is op zoek naar een bedrijfspand maar volgens mij kun je gewoon in zijn loods langs komen. Weet alleen niet of hij 'iedereen' toelaat.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
- Jan Klaassen
- Lid
Dat zal wel niet, maar we zijn dan ook niet zomaar 'iedereen' ^^. Hoe dan ook, ik zal het eens onthouden voor eventueel een volgende keer Berlijn.
-
- Lid
Allemaal hartelijk bedankt voor de tips! Waren helaas net te laat voor de trödelmarkten! En op de standjes veel rotzooi gezien (van Sovjet Unie/DDR Zippo's (natuurlijk origineel XD) tot Stasi Schirmmutzen (de wereldberoemde van het fakes forum).
Verder veel moois gezien, en met de nodige boeken teruggekomen. Volgende keer hopen op Nico's shop!
Verder veel moois gezien, en met de nodige boeken teruggekomen. Volgende keer hopen op Nico's shop!

- Jan Klaassen
- Lid
Ben je nog bij de Berliner Zinnfiguren langst kunnen gaan? ^^ Ondanks dat het misschien wat buiten het centrum (op loopafstand) lag hebben ze er bijna alle mogelijke DDR/NVA boeken volgens mij :O