Als je geld wilt overschrijven ...
- gilles
- Lid
Als je geld wilt overschrijven ...
Hallo,
ik moet nog bij een paar mensen geld overschrijven.Dit is in het buitenland.Heb je dan alleen het "IBAN nummer" en "SWIFT - BIC nummer" nodig of heb je ook het gewoon rekeningnummer nodig?
greetz
gilles
ik moet nog bij een paar mensen geld overschrijven.Dit is in het buitenland.Heb je dan alleen het "IBAN nummer" en "SWIFT - BIC nummer" nodig of heb je ook het gewoon rekeningnummer nodig?
greetz
gilles
- Brianlinden
- Lid
-
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 18 keer
- Ontvangen: 35 keer
Het IBAN nummer heeft het rekeningnummer van de begunstigde erin verwerkt. In combinatie met de swift-code/bic (bank identifier code) heb je dan voldoende gegevens.
Bij bepaalde landen is het wel eens handig om ook het adres te hebben, bijvoorbeeld in bepaalde gebieden in Italië, oost-blok landen en buiten Europa vaak.
Als je Internetbankieren van de Rabobank gebruikt wordt automatisch in beeld gezet of de gegevens voldoende zijn en in welke categorie de betaling valt (kosten). Bij onvoldoende gegevens wordt automatisch om meer gevraagd.
Bij bepaalde landen is het wel eens handig om ook het adres te hebben, bijvoorbeeld in bepaalde gebieden in Italië, oost-blok landen en buiten Europa vaak.
Als je Internetbankieren van de Rabobank gebruikt wordt automatisch in beeld gezet of de gegevens voldoende zijn en in welke categorie de betaling valt (kosten). Bij onvoldoende gegevens wordt automatisch om meer gevraagd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Tim
- Lid
Nee, voor internationaal heb je enkel iban en bic code nodig, voor nationaal enkel rekeningnummer.Adrian schreef:Liefst zijn naam en adres.
Maar wat je zeker nodig hebt is zijn rekeningnummer,iban en bic code.
Adrian.
Het is best dat je altijd ook het adres ingeeft.
Het land van de begunstigde moet je ook altijd weten.
-
- Lid
- Tim
- Lid
Ah, dat wist ik niet ; online bankieren of via KBC is dat niet het geval.Adrian schreef:In theorie heb je gelijk Tim.
Maar bij de 'bank van de post' zijn ze niet zo gemakkelijk.
Als ik daar afkom met enkel een bic en iban code dan mag ik het vergeten.
Adrian.
Raar, sommige verkopers geven niet eens hun binnenlands rekeningnummer als ze weten dat je vanuit het buitenland stort.
- Wilco Vermeer
- Lid
Afhankelijk van je bank heb je bepaalde gegevens nodig. deze zal je bij je bank moeten vragen.
Zelf internetbankier ik met Rabobank. daar heb je alleen IBAN, naam en woonplaats nodig, de rest wordt vanzelf opgezocht in het systeem. Als je een BIC nummer hebt kan je wel beter controleren of de gegevens kloppen.
Zelf internetbankier ik met Rabobank. daar heb je alleen IBAN, naam en woonplaats nodig, de rest wordt vanzelf opgezocht in het systeem. Als je een BIC nummer hebt kan je wel beter controleren of de gegevens kloppen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
-
- Lid
ik heb hier ook ff een probleem mee, he Tim 
weet iemand of het mogelijk is om via postbank.nl of girotel naar het buitenland (belgie) over te boeken..
het kan wel met een of ander overschrijvingsbiljet, dezewou ik aanvragen bij de girofoon (waarvoor ik eerst nog toegangscode moest aanvragen, wat dus nog weer ff duurt), want bij het postkantoor hadden ze ze niet...

weet iemand of het mogelijk is om via postbank.nl of girotel naar het buitenland (belgie) over te boeken..
het kan wel met een of ander overschrijvingsbiljet, dezewou ik aanvragen bij de girofoon (waarvoor ik eerst nog toegangscode moest aanvragen, wat dus nog weer ff duurt), want bij het postkantoor hadden ze ze niet...
"Arnhem bridge. And hold it!"
- gilles
- Lid
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 18 keer
- Ontvangen: 35 keer
Door een akkoord binnen de Europese Unie zijn banken verplicht om voor transacties naar andere EU-landen dezelfde kosten te berekenen als een binnenlandse transactie, behalve als je niet over het iban/bic beschikt.
Daarom is het voor Nederlanders gratis om over te boeken naar bijvoorbeeld België, aangezien het binnenlands overboeken ook gratis is.
Daarom is het voor Nederlanders gratis om over te boeken naar bijvoorbeeld België, aangezien het binnenlands overboeken ook gratis is.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
-
- Lid