hey mensen,
ik ben bezig met een rpofielwerkstuk over propaganda in de 2e wereldoorlog en nou zoek ik nog veel informatie over de rol van de film, krant en posters in deze propaganda.
Nog suggesties
alvast bedankt.
groetjes sanne
propaganda in wo 2
- PPL
- Lid
Ik adviseer je om in een goede mediatheek de film "Triumph des Willens" eens op te vragen.
Dat is een verslag van een NSDAP partijdag, met voor diet tijd totaal nieuwe technieken op het gebied van filmen.
Het geeft een goed inzicht in de wijze waarop propaganda een rol speelde.
Dat is een verslag van een NSDAP partijdag, met voor diet tijd totaal nieuwe technieken op het gebied van filmen.
Het geeft een goed inzicht in de wijze waarop propaganda een rol speelde.
Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
-
lapijntje
- Lid
Mss kan het je van dienst zijn, mss niet, maar (als ik me niet vergis) in de bioscoop werden ook telkens, zoals nu reclame, steeds propagandafilmpjes gedraaid, om de Führer en zijn leger te prijzen, om de joden en andere Untermenschen de grond in te boren en dergelijke.
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
-
monmax
- Lid
- Sjoerd
- Lid
Die aflevering van 'Weapons of War' is inderdaad een aanrader als je info over propaganda zoekt. Verder kan ik je ook aanraden gewoon eens op een zoekpagina (zoals Yahoo) te zoeken met de opdracht 'propaganda'. Je staat er versteld van hoeveel informatie hierover beschikbaar is.
(Ik heb zelf in klas4 Havo een opdracht gedaan waarin we propaganda van de USSR en de Nazi's moesten vergelijken, er is best een hoop te vinden.)
(Ik heb zelf in klas4 Havo een opdracht gedaan waarin we propaganda van de USSR en de Nazi's moesten vergelijken, er is best een hoop te vinden.)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose