Genosse XRay, welkom zuruck!
Beste is te beginnen met heel, heel veel kennis opdoen.
Dit kan door boeken (als de al eerder genoemde 'Uniformen der DDR', 'Kopfbedeckungen der DDR' en vele anderen) als ook door info-topics op fora als deze, het Wehrmacht-Awards Forum, en eventueel Duitse fora als het Militaria Fundforum en het NVA-forum.
Kennis kan je ook opdoen door af en toe eens een beurs oid te bezoeken en de zaken in de hand te houden en te bekijken.
Info opdoen is, zelfs in dit redelijk veilige wereldje, wel noodzakelijk. Er is niet veel rommel, maar mooiere items (die zeer aantrekkelijk zijn om te kopen natuurlijk

) hebben een grotere kans op rommel-te-zijn.
O, bedenk me net; over de Grenztruppen is een apart boek geschreven:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... x=47&ty=58. Over de Stasi zijn op Ebay ook meerdere boeken te vinden, al gaan deze volgens mij niet zozeer om wat ze droegen ^^
Zo te zien aan je 'wishlist' zet je jezelf hier hele redelijke doelen! Grenztruppen is nog alom verkrijgbaar, Stasi idem. MMS zijn er wat minder, maar zijn volgens mij ook wat minder in trek en dus goedkoper (mits je niet op een zondag biedt :O).
Websites:
-Marktplaats: weinig spul, soms nog mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben. Vervelend gedoe met bieden en dat de verkopers dan vinden dat je te weinig biedt, ondanks dat het echt de waarde is.
-Ebay.de: moet je zeker geregeld kijken! Veel mooie items (ook weer leerwaarde

), soms ook nog voor een heeeeeel mooi prijsje!
-Ebay.co.uk & ebay.com: ook zeker af en toe eens bekijken, wil ook nog wel eens wat op verschijnen.
Verder zijn er nog verschillende online-handelaars, waaronder;
-
www.militaria4you.com: schijnt nog meer te hebben dan er op de site staat, leuk spul, misschien beetje prijzig hier en daar...
-
www.gowenmilitaria.com: DE handelaar op dit gebied. Een must om daar eens gekeken te hebben. Je weet een aantal dingen zeker: je krijgt goede items, goede service en het is er flink duur x)
enzovoort
En de belangrijkste tip van al: vooral vragen stellen, hier of irgendwo op een andere plaats!
Groeten en succes! (en vooral foto's plaatsen als er iets leuks binnen is!!)