Eindelijk mijn nieuwe airbrush!!!

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Giel
Lid

Eindelijk mijn nieuwe airbrush!!!

Bericht door Giel »

Ik heb er een tijdje voor moeten sparen, en tessamen met dat geld en een inleg van m'n vader heb ik een Badger M150 met compressor.
Wat vinden jullie ervan.

Afbeelding
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dat ziet er een proffesioneel apparaat uit. Ik heb het mij zelf nooit aangeschaft omdat ik het onderhoud niet zag zitten :)
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Ja, ik heb hem uitgetest, ik heb 5 minutjes gespoten, en 40 minuten uitgekuist, het was wel m'n eerste keer, dus ik hoop dat dat in de toekomst sneller zal gaan!
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

Bericht door Jurrie »

Mooi man! Een vriend van mij heeft dezelfde airbrush en het is een goed apparaat:)

Compressor ziet er ook goed uit zo!

En @Giel...het blijft een gedoe met die spuit...elke keer nadat je gespoten hebt en klaar bent, moet je die spuit echt heel goed schoonmaken omdat je em anders bijna wel snel kan weggooien:P

Ik doe er denk ik 30 min over(maar dat is 20 min in de terpetine;))...
Spuiten doe ik langer, omdat ik nu een aantal kleuren achter elkaar spuit

Jurrie
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Ik weet het wel dat het lang duurt, mijn eerste keer was 40 minuten! Vandaag duurde het al 10 minutjes minder.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Waarvoor gebruik je dit?
Modelbouw op grote en kleine schaal of auto's ofzo?

Adrian.
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Modelbouw, maar je kan het voor alles gebruiken, het word ook veel gebruikt voor schilderijen te maken, want hij kan tot op 1.5mm spuiten, en met een andere naald om erin te steken tot 0.5mm, het enigste probleem is dat je je verf dan verschrikkelijk goed moet verdunnen
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Waar kan je een normale airbrush (revell ofzo) kopen en hoe duur zijn ze gemiddeld want ik kan er nergens 1 vinden :(
Ik heb er geen kracht meer voor
Giel
Lid

Bericht door Giel »

De prijzen verschillen van wat je er van verlangt, een goede proffesionele die mooi fijn spuit kost al meteen een 150 euro. Goedkoper van revell spuiten ook, maar de oppervlakte verf die er uitkomt is dan ook maximaaln zo eentje kost maar een 30 euro. Je kan ook wat de middelmaat zoeken. Je kan deze zeker krijgen bij een modelbouwspeciaalzaak, of die goedkope zelfs in een speelgoedwinkel. Een aanrader is ook een compressor, vroeger spoot ik met een aangesloten gasbus (7.5 euro), maar die is dan ook op 1 2 3 leeg. Een compressor kan je al krijgen voor 80 euro. Moest je nog vragen hebben, stel ze gerust, of stuur me een pm'pje :wink:
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Ziet er me een mooi apparaat uit Giel :)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

gilles schreef:Ziet er me een mooi apparaat uit Giel :)
hij had in ieder geval tijd zat om dit tot zich door te laten dringen. het bericht kwam van 04 07 2004...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Wahahaha _/-\o-

Mja ik vond de boel wel veel geld kosten. :full:
War is something human...
Zitadelle
Lid

Bericht door Zitadelle »

Ik heb er ook over zitten denken om zo'n airbrush aan te schaffen, maar de kosten zijn me toch wel wat te hoog - ik blijf wel bij brush-only
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

Bericht door Jurrie »

Jammer. Ik weet niet hoeveel je modelbouwt, maar als het niet heel vaak is zou ik het niet doen nee.

Maar je kan ook overwegen om een simpele starterskit van Revell a 40-55 euro te kopen(simpelste versie) dan kan je iig grote oppervlakken spuiten, en daar zit nu juist het grote verschil met de kwast..dat het daar beter is...

Jurrie
Zitadelle
Lid

Bericht door Zitadelle »

Weet je Jurrie, als jij 50% betaald denk ik erover na :P

Ik ben redelijk fanatiek met modelbouwen en ik streef altijd wel wat perfectie na, misschien dat zo'n airbrush is om voor te sparen :D
heb ik weer een doel in mijn leven....

Is het ding wel handig te hanteren dan, dat je niet snel foutjes maakt? en hoe duur is de verf die je erin mietert??
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.