Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Na vele winkels te hebben bezocht vond ik een kleine antiek winkel.
En daar lag een Duitse helm voor een NORMALE PRIJS. (Voor mijn leeftijd kost dit wel veel geld, maar ik ben er trots op)
Het is een m42 met restjes camouflage.
De eigenaar had de prijs verlaagt omdat hij het leuk vond dat ik geintreseerd was in de oorlog.
Ík vind het lastig om foto's te verkleinen dus ik laat het even zien via mijnalbum. http://www.mijnalbum.nl/Album=GCLUAUMQ
Dit is mijn eerste Duitse helm.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mvg,
Wessel
Laatst gewijzigd door SOLDIER Wessel op 23 jul 2012, 19:34, 5 keer totaal gewijzigd.
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft." George S. Patton
Leuke aanwinsten ten eerste en ten tweede het is inderdaad niet slim om een granaat te bezitten en laat staan om daar foto's van te plaatsen en op internet te zetten ,ookal betreft het hier een replica.
Ik zou als ik jouw was deze wegdoen en geen granaten meer aanschaffen, aangezien je in Nederland hier gegarandeerd problemen mee krijgt.
Bijv. vuurwapens zou je wel kunnen kopen, maar dan moeten ze volgens de Nederlands wet onklaar gemaakt zijn.
Helaas zijn ze hier niet zo mild als in Belgie.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of het om, zoals eerder gezegd, verkleuringen door roest gaat of dat je echt resten van verf ziet. Dat kan ik met deze foto's niet beoordelen. Denkt iemand er anders over?
Wat ik lijk te zien is resten van groene verf op de onderrand, maar bovenop gewoon roest/kaal staal.
Om echt zeker te zijn van het feit dat dit camouflage resten zijn en geen roest, zou je eens wat close ups van de verfresten moeten posten alsook van de decal. Op deze foto afgaande denk ik dat het niet om een camo helm gaat, maar om een gewone roestige Heer helm.
Schijn kan bedriegen. Toen ik mijn eerste helm op het eerste zicht bekeek, dacht ik dat het ging om een M35 Heer vanwege de groene kleur. Dit was echter misleidend door de vele roestplekken.Toen ik aan schoonmaken toekwam en de roestplekken verdwenen, ontdekte ik dat de lak blauw i.p.v. groen was. Een Luftwaffe M35 dus .
Ik vind een normale prijs E100.
Ik heb hier een paar foto's, als je meer detail foto's wilt hebben zeg je het maar. http://www.mijnalbum.nl/Album=T4GOTQKV
mvg,
Wessel
Laatst gewijzigd door SOLDIER Wessel op 23 jul 2012, 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft." George S. Patton
Mag ik wat tips geven voor het maken van foto's? Met name bij detailopnames is het van belang dat je de camera in macrostand zet, vaak aangegeven door een tulpje. Als je dit niet kan vinden, vraag een van je ouders ofzo.
Daarnaast nooit met flits (die plekken worden dood wit), maar gewoon in het licht van buiten. Daar krijg je de beste foto's van.
Ik hebt het op de goede stand gezet, maar het is toch lastig om goede detail foto's te maken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. http://www.mijnalbum.nl/Album=ATY7S4BC
met vriendelijke groeten,
Wessel