Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Het eerst item lijkt mij meer een Zwitserse tas een voor een tang/shaar of iets dergelijks.Het binnenwerk hoort volgens mij ook bij de helm,maar is zwaar gebruikt en niet compleet.Het tasje is idd een Duitse Gasplane Tasche,maar die veter hoort er niet aan.De eerste verrekijker tas lijkt me civiel.En de tweede lijkt me wel weer militair!Duits wo1 misschien?
Kijkend met een vergrootglas naar de stempel op de achterzijde van eerste item lees ik G Den Haerinck Leupegem.
Plaats ligt in België en zover ik uit google haal is deze pouch van Belgisch leger voor rond 1940. Wat er in de pouch zou moeten zitten, geen idee.
Je Nederlandse helm is een laat oorlogse M38! Gebruikt door heel veel instanties en diensten! Lijkt me origineel binnenwerk! Met het oog op de schaarste van sommige materialen produceerden meestal de mensen of het bedrijf zelf hun binnenwerken!
Deze zijn zo rond 1943 á 1944 gebruikt! Heb zelf ook zo'n model helm met zo eender binnenwerk! Leuke helm in iedergeval!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"