Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zijn er soms kenners die me kunnen helpen met de identificatie van deze Belgische tank ? Beide foto's waren naast elkaar geplakt dus ik vermoed wel dat het om dezelfde tank gaat ... Of is het toch een Franse tank ? Ik zie eigenlijk alleen dat de vlag op de nummerplaat een driekleur is.
Gegevens op de tank:
Nummerplaat: M [VLAG] 900
Zijkant van de tank : 3 met een kruis door, en N°312
Bordje boven de nummerplaat: 5 tekens, eindigt op "MUA"
alle nummerplaten stonden geregistreerd. Wellicht is er nog een archief van.maar het word wel een immens werk...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Onmiskenbaar de Somua.
Dergelijke tanks zijn volop door de Duitsers gebruikt. Als ik me niet vergis zelfs nog rond Arnhem, itjdens of na Market Garden, maar dat zullen anderen beter weten dan ik.
De Somua tanks die bij Arnhem gebruikt zijn waren omgebouwde Somua tanks. De kanonnen waren verwijderd en er waren vlammenwerpers in gezet. De tanks hadden in de jaren ervoor dienst gedaan als trainingstanks.
Misschien gaan we nu een beetje te ver off-topic, maar volgens mij waren de tanks van Panzerjager-Abteilung 657 ten tijde van Market Garden Franse Hotchkiss 35R en 35H tanks. De tanks van Panzer-Kompanie 224 waren Char B tanks. Alleen de tank van Alfred May was een Somua 35 S.