Ha! Weer eens actie op dit forum, gelukkig
Over het uniform 'in kwestie':
Pet is, zoals gezegd, een pet van de Volkspolizei (is niet helemaal mijn gebied, dus kan best van een andere afdeling van de uitgebreide politietroepen zijn), een zogenaamde 'gestellmutze' waar je de top kan verwisselen.
Jasje is gewoon kloppend. Wat ik van de screenshot kan zien heeft het gewone kraagspiegels voor mannschaften en unteroffiziere. Je zou alleen nog wel even de stof van het jasje moeten bekijken: is het wol, dan klopt deze lage rang van 'unteroffizier' wel. Gladde officiersstof werd gedragen door beroepsonderofficieren, die meestal toch hoger in rang waren dan unteroffizier ( bijvoorbeeld oberfeldwebel). Gezien de foto neig ik naar officiersstof waar, met enkele uitzonderingen, vaak een hogere rang op de schouders te vinden was.
Broek ziet er uit als een nette 'diensthose' van de GT.
Waarde van het totaal, zou ik zeggen, ligt zo rond de 25-30 euro, dus zonder verzendkosten zeker te doen!
Om 'm compleet te krijgen denk ik aan het volgende:
-schouderstukken ober- of stabsfeldwebel ( mits uffz hier niet past, maar dat weet je pas zeker als je het jasje in de hand hebt): 3 euro.
-stropdas ( ik dacht ook eerst: koop maar bij cena of op een rommelmarkt, maar is toch niet helemaal hetzelfde

): 5 euro.
-overhemd: die kan ik je wel leveren voor weinig

-juiste pet: 10-15 euro
-laarzen horen niet onder een 'diensthose', maar werden alleen gedragen onder de zgn 'stiefelhose' ( heette dat in wo2 niet een reiterhose?). Schoenen heb je nodig dus, zijn te vinden voor 10-15 euro. Vergis je niet in die laarzen trouwens, die kosten afhankelijk van grootte, leeftijd en 'rang' tussen 15 en 80 euro...

Riem is bij een diensthose ook niet nodig trouwens.
Dit zij dan wel 'nu-kopen prijzen', bij veilingen op ebay.de is het zeker mogelijk zaken voor minder (soms 1 euro) te winnen.
Hoe dan ook, welkom in dit wereldje, en mocht je nog eens een uniform willen, ondergetekende verkoopt er ook een paar