dit is niet negatief bedoeld

alvast bedankt
groetjes arie
Geldt overigens voor alle oorlogvoerende partijen.patrick99 schreef:lenn de geallieerden (zeker de Amerikanen) verzamelde toen geen Duits, ze hebben het allemaal meegejat en verkopen het nu met hoge belachlijke prijzen, toch??
Meejatten, verzamelen... ik denk dat dit was genuanceerder ligt.patrick99 schreef:Glenn de geallieerden (zeker de Amerikanen) verzamelde toen geen Duits, ze hebben het allemaal meegejat en verkopen het nu met hoge belachlijke prijzen, toch??
Waarom niet? Dat heet 'visie'! Het lijkt mij dat dat wel gebeurde. Dat gebeurt namelijk met alles door de jaren heen! Van een kreidler-dealer uit de jaren zeventig weet ik dat hij een schuur vol onderdelen had waarvan hij zei "Laat maar liggen, eet geen brood. Over dertig jaar is het 't vierdubbele waard!" Hij heeft gelijk gekregen. Familie van mij heeft met hetzelfde beeld voor ogen een paar oude mini's en eendjes in de jaren zestig uiteengenomen en op de deel geborgen met hetzelfde doel. En wat meer recent: in de jaren zeventig kostte Nederlandse vooroorlogse uitrusting geen cent; het lag gewoon op de rommelmarkt. Kennissen van mij hebben toen ge-investeerd en beschikken nu over de grootste verzamelingen Nederland vooroorlogs. En ik hoef niemand te vertellen wat dat tegenwoordig waard is!Mallory schreef:Je gaat mij niet vertellen dat ze toen hadden kunnen indenken dat die prijzen nu zo hoog (soms tegen het belachelijke aan) zijn voor materiaal waar toen nog zo ontzettend veel van was. Dus dat zij met voorbedachte rade objecten meenamen om die bijna driekwart eeuw later te verkopen aan verzamelaars, lijkt me sterk.
Wat is jouw verzamelrichting en waarom heb je die gekozen?arie 10 echt schreef:oke bedankt voor de reacties![]()
ik heb niet bepaald tegen de Duitsers maar ik zie heel vaak bij verzamelingen Duitse spullen dus ik was gewoon benieuwd![]()
Even een kort zijspoor om de onwetenden te verlichtenplatoz schreef:Ikzelf betwijfel namelijk sterk of de marktprijzen voor DDR echt zullen gaan oplopen, maar voor mij is het niet erg relevant, aangezien ik van DDR niet echt warm wordt.
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 2 gasten