Je een reeks boekjes(ongeveer 20) zoals deze:

Hier staat naast Hiltermann nog 2 andere auteurs vermeld;
(Persoonlijk goed leesbaar, verschillende onderwerpen, en op rommelmarkten voor zeer goedkoop te vinden.)
En je hebt de 2 dikke boeken zoals deze:

Daar staat alleen Hiltermann op vermeld
Maar inderdaad hoe je het ook bekijkt van de meeste boeken leer je wat zoals Jan Klaasen schreef.
Ik zelf vind het niet verkeerd om een paar algemene boeken op de plank te hebben staan. Ik heb dus pak weg 80% van mijn boeken en tijdschriften gaan over mijn grote interesse (Brits - US airborne). Maar alle andere aspekten van wo2 daar heb ik vaak ook wel wat van staan, RAF/WAAF/Spionage,verzet/Duits/WO2 algemeen, Normandië. En als je voor een paar euro een leuk (2de hands) boek kan kopen over iets wat ook interessant is dan waarom niet doen?
Persoonlijk vind ik het nogal apart om mensen te ontmoeten die precies weten welk jaar welk tasje is geproduceerd, maar niet weten dat de Sowjets, Polen in 1939 binnenvielen. Of waarom Finland als bondgenoot van de Duitsers tegen de Sowjets vochten.
Sommigen die de westelijke geallieerden als intresse hebben lijkt het wel of de oorlog 6juni 1944 in Normandë begint.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944