Vraagje over verzendingen vanuit Amerika

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
robin.h
Lid

Vraagje over verzendingen vanuit Amerika

Bericht door robin.h »

Ik weet niet of het hier hoort (anders verplaats het maar),maar ik heb een vraagje.
Ik wil namelijk iets kopen vanuit amerika,en dan wil ik aan de deur betalen,dus onder Rembours.Weet iemand of dit kan vanuit Amerika naar Nederland?

Alvast bedankt!
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Nee dat kan niet! En als het wel zou kunnen, krijg je geen Amerikaan zo gek om dat te doen. Cash geld sturen, of online betalen met paypal of bidpay. Maar dan heb wel een creditcard nodig.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Ik doe cash, altijd leuk die dollars in je handen te hebben, gewoon bij de bank doen
jacob
Lid

Bericht door jacob »

Het ligt ook wel aan de persoon die je treft....misschien komt het door mijn natuurlijke charme :wink: maar heb al een aantal keer gehad dat men zei (vanuit australië/amerika) "pay me when you receive it! "
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

seabee schreef:Nee dat kan niet! En als het wel zou kunnen, krijg je geen Amerikaan zo gek om dat te doen. Cash geld sturen, of online betalen met paypal of bidpay. Maar dan heb wel een creditcard nodig.
Kun je het ook overmaken op zijn banknummer,of met speciale overschrijvings formulieren die je bij je eigen bank kunt aanvragen?
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Theoretisch is het dacht ik mogelijk om geld over te maken naar een bank in Amerika.

Het is echter standaard in deze hobby om eerst te betalen voordat de goederen worden opgestuurd. Voor betalen zijn er verschillende opties:
Paypal (via internet)
Western Union (via postkantoor)
Cash in een brief

De laatste is een onveilige methode aangezien het poststuk kwijt kan raken in de post (is mij wel eens overkomen)

De overige methodes zijn betrouwbaar en je weet in ieder geval dat het geld is aangekomen.....is natuurlijk nog geen garantie dat de spullen ook daadwerkelijk worden opgestuurd of aan zullen komen.

Rembours klinkt als een veilige methode van betaling maar is het niet. Het pakket mag je pas openmaken nadat je hebt betaald. Nadat je hebt betaald kan je je geld niet terugkrijgen.
Als in het pakket niet zit wat je dacht heb je geen enkele manier om je geld terug te krijgen (tenzij de verkoper het je terug wil geven)
Politie doet niks tegen deze manier van oplichting
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Paypal werkt heerlijk. Vorige week maandag 15 pond naar engeland overgemaakt. vorige week Donderdag was de brief er,
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Ik ben 16, en heb een bankkaart, kan ik dan ook via paypal werken?
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

ik ben zelf 15 en normale rabo ding, lol je moet creditcard rotzooi hebben om te kunnen paypallen
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Je kunt via je internet bankieren geld overmaken naar je paypal account, Ze hebben een rekeningnr in ieder land. Schrijf daar geld heen onder vermelding van je paypal nr en het komt op je paypal.

Dan kun je via paypal kiezen als je overmaakt tussen muntsoorten,
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

kan je eens uitgebreid uitleg geven?
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Ernst-H schreef: Rembours klinkt als een veilige methode van betaling maar is het niet. Het pakket mag je pas openmaken nadat je hebt betaald. Nadat je hebt betaald kan je je geld niet terugkrijgen.
Als in het pakket niet zit wat je dacht heb je geen enkele manier om je geld terug te krijgen (tenzij de verkoper het je terug wil geven)
Politie doet niks tegen deze manier van oplichting
Bedankt voor de info Ernst-H en de overige forumleden :wink:
Maar het gaat mij erom tot ik het pakje heb,en dan kan betalen.Want het gaat namelijk om een redelijk groot bedrag voor mij ( 50,00 euro)En dan wil ik niet tot dat ik het geld aan hem betaal,en tot dan het pakje niet aankomt,of kwijtraakt,of iets dergelijks.

Toch bedankt voor de info :)
dutchknive
Lid

Bericht door dutchknive »

toch werkt het zo niet, in Amerika, eerst betalen, dan opsturen, paypal is overigens een goed indekking voor bedrog, als je wel betaalt, en je ontvangt niets, dan krijg je je geld terug, mits het een ebay item betreft natuurlijk.
jacob
Lid

Bericht door jacob »

Ik heb geld naar amerika betaald via Paypal en gewoon overmaken naar de man/vrouws rekening..kost wel 5 euro extra maar betrouwbaar
seabee
Lid

Bericht door seabee »

dutchknive schreef:toch werkt het zo niet, in Amerika, eerst betalen, dan opsturen, paypal is overigens een goed indekking voor bedrog, als je wel betaalt, en je ontvangt niets, dan krijg je je geld terug, mits het een ebay item betreft natuurlijk.
Er zit wel een een eigen risico van $25 aan, en je krijgt maar tot $200 terug. Dus voor kleine en grote aankopen bijna zinloos. Dus $175 is het maximum terug te onvangen bedrag, dat je mischien!! terug krijg na maanden van klachten formulieren invullen. Koop alleen van mensen met een goede en veel feedback en lees de verkoop voorwaarden goed!