Vraagje over verzendingen vanuit Amerika
- robin.h
- Lid
Vraagje over verzendingen vanuit Amerika
Ik weet niet of het hier hoort (anders verplaats het maar),maar ik heb een vraagje.
Ik wil namelijk iets kopen vanuit amerika,en dan wil ik aan de deur betalen,dus onder Rembours.Weet iemand of dit kan vanuit Amerika naar Nederland?
Alvast bedankt!
Ik wil namelijk iets kopen vanuit amerika,en dan wil ik aan de deur betalen,dus onder Rembours.Weet iemand of dit kan vanuit Amerika naar Nederland?
Alvast bedankt!
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- robin.h
- Lid
Kun je het ook overmaken op zijn banknummer,of met speciale overschrijvings formulieren die je bij je eigen bank kunt aanvragen?seabee schreef:Nee dat kan niet! En als het wel zou kunnen, krijg je geen Amerikaan zo gek om dat te doen. Cash geld sturen, of online betalen met paypal of bidpay. Maar dan heb wel een creditcard nodig.
-
Ernst-H
- Lid
Theoretisch is het dacht ik mogelijk om geld over te maken naar een bank in Amerika.
Het is echter standaard in deze hobby om eerst te betalen voordat de goederen worden opgestuurd. Voor betalen zijn er verschillende opties:
Paypal (via internet)
Western Union (via postkantoor)
Cash in een brief
De laatste is een onveilige methode aangezien het poststuk kwijt kan raken in de post (is mij wel eens overkomen)
De overige methodes zijn betrouwbaar en je weet in ieder geval dat het geld is aangekomen.....is natuurlijk nog geen garantie dat de spullen ook daadwerkelijk worden opgestuurd of aan zullen komen.
Rembours klinkt als een veilige methode van betaling maar is het niet. Het pakket mag je pas openmaken nadat je hebt betaald. Nadat je hebt betaald kan je je geld niet terugkrijgen.
Als in het pakket niet zit wat je dacht heb je geen enkele manier om je geld terug te krijgen (tenzij de verkoper het je terug wil geven)
Politie doet niks tegen deze manier van oplichting
Het is echter standaard in deze hobby om eerst te betalen voordat de goederen worden opgestuurd. Voor betalen zijn er verschillende opties:
Paypal (via internet)
Western Union (via postkantoor)
Cash in een brief
De laatste is een onveilige methode aangezien het poststuk kwijt kan raken in de post (is mij wel eens overkomen)
De overige methodes zijn betrouwbaar en je weet in ieder geval dat het geld is aangekomen.....is natuurlijk nog geen garantie dat de spullen ook daadwerkelijk worden opgestuurd of aan zullen komen.
Rembours klinkt als een veilige methode van betaling maar is het niet. Het pakket mag je pas openmaken nadat je hebt betaald. Nadat je hebt betaald kan je je geld niet terugkrijgen.
Als in het pakket niet zit wat je dacht heb je geen enkele manier om je geld terug te krijgen (tenzij de verkoper het je terug wil geven)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
- Roel R.
- Lid
- Roel R.
- Lid
- robin.h
- Lid
Bedankt voor de info Ernst-H en de overige forumledenErnst-H schreef: Rembours klinkt als een veilige methode van betaling maar is het niet. Het pakket mag je pas openmaken nadat je hebt betaald. Nadat je hebt betaald kan je je geld niet terugkrijgen.
Maar het gaat mij erom tot ik het pakje heb,en dan kan betalen.Want het gaat namelijk om een redelijk groot bedrag voor mij ( 50,00 euro)En dan wil ik niet tot dat ik het geld aan hem betaal,en tot dan het pakje niet aankomt,of kwijtraakt,of iets dergelijks.
Toch bedankt voor de info
-
dutchknive
- Lid
- seabee
- Lid
Er zit wel een een eigen risico van $25 aan, en je krijgt maar tot $200 terug. Dus voor kleine en grote aankopen bijna zinloos. Dus $175 is het maximum terug te onvangen bedrag, dat je mischien!! terug krijg na maanden van klachten formulieren invullen. Koop alleen van mensen met een goede en veel feedback en lees de verkoop voorwaarden goed!dutchknive schreef:toch werkt het zo niet, in Amerika, eerst betalen, dan opsturen, paypal is overigens een goed indekking voor bedrog, als je wel betaalt, en je ontvangt niets, dan krijg je je geld terug, mits het een ebay item betreft natuurlijk.