Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
1. Hobby
2. geinteresseerd
3. verslaving
4. de mensen die overleden zijn te herdenken, kortom niet vergeten
5. leuk
6. wij doen er wat aan om WO2 niet word vergeten (zie 4)
Lol, dus interesse is geen innerlijke drijfveer, en verslaving ook niet? Mensen herdenken, dat is ook een innerlijke drijfveer.... Iets leuk vinden, ook een innerlijke drijfveer....
Overigens, dat "waar ze helemaal geen band mee hebben" is relatief. De meeste verzamelaars verzamelen iets van een bepaald onderwerp juist omdat ze er een zekere band mee hebben. Dat kan zijn van een eenheid waar je mensen uit kent of die de plaats waar je woont heeft bevrijd, of gewoon van een eenheid waar je respect voor hebt.
- "Waarom willen mensen spullen uit het verleden hebben waar ze zelf helemaal geen band mee hebben?"
+ - Als je verzameld blijft de geschiedenis geschiedenis en zal nooit vergeten worden.
- Zelf heb ik wel een soort van band met Wo2. Want je toont je interesse er in en krijgt een band met mensen tijndens de verhalen die je te horen krijgt of die je leest. Dit is denk ik bij elke verzamelaar.
- "waarom verzamelen mensen 'troep' van een ander?"
+ - ten eerste is het geen troep maar een object met een waardevolle historische waarde.
- ten tweede is het de interesse in de objecten en deze verzamelen zodat je toch een stuk geschiedenis. Dit principe is het zelfde als jonge 14 jarige meisjes niet de hele tijd naar hun idool te kunnen kijken in het echt, hangen zij een poster van hem op. om toch weer het gevoel wat zij er bij het "object" heeft.
dit is mijn mening er over.
ik hoop dat je hier mee voldoende bent geinformeerd en doe de groeten aan Yorick.
Volgens mij wou Yorick het gewoon zelf weten opzoek naar een reden om te verzamelen
Dan is ie er al iets te laat mee aangezien hij al een tijdje verzameld
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant