Kom op, er zijn vast meer mensen geweest die Ciney hebben bezocht (en er geld hebben achtergelaten in ruil voor kick-ass items!)! Laat zien die spullen
Mijn eigen ervaring van dit keer: als DDR/NVA-verzamelaar is het natuurlijk sowieso langzaam shoppen. Je struikelt over hakenkruizen links en rechts, maar even een passer-en-hamer: ho maar! Er waren gelukkig enkele verkopers, waarvan een deel redelijke prijzen vroeg, 1 man in hal 2 top-items had voor goede prijzen (een aanrader: liep ook in Oost-Duits uniform, dan scoor je sowieso pluspunten) en de rest belachelijke prijzen vroeg voor allerlei (vooral) medailles.
Mijn aanwinsten van de editie april 2014 dan maar even op foto gezet. Al met al was het een bijzonder geslaagde dag, met items die mijn stoutste wensen ver - maar dan ook echt vér overtroffen:
Naast een plastic paradehelm (en het boek "Uniforms of the Third Reich", niet op de foto) een ge-wel-dige set uit de vroegste periode van de NVA. Op maat gemaakte Stiefelhose, op maat gemaakt uniform voor de zomermaanden voor een hauptmann der Artillerie en, als klapper op de allergrootste vuurpijl, een "M43" voor een officier der artillerie uit de periode 1956-1961 (stempel is moeilijk leesbaar, maar waarschijnlijk 1956). Nog met "bullseye"-kokarde uit zwart-rood-goud en rode bies (wapenkleur voor artillerie). Na 1961 verdwenen zowel de SRG-kokarde, als de bies - in 1963 verdween de "M43"-stijl winterpet helemaal om vervangen te worden door de Russische-stijl Uschanka's.
Voor wie geïnteresseerd is: hier komen duidelijk topics over in het DDR/NVA-gedeelte, stay tuned!