Feedback topic wo1 sectie

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50

Feedback topic wo1 sectie

Bericht door Roel R. »

Beste forumleden,

In dit topic kun je terecht voor alle vragen over de wo1 sectie en zijn moderatie, opmerkingen etc.

Je kunt me natuurlijk ook bereiken via pm,
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Maar daar is toch het WO1 Vragen onderdeel voor???
Of begrijp ik het verkeerd'?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50

Bericht door Roel R. »

Je begrijpt het inderdaad verkeerd. WO1 vragen is voor vragen over onderwerpen van de Eerste Wereldoorlog. Dit topic is voor vragen over het Eerste Wereldoorlog onderdeel op dit forum.. :)
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ahh oke!
Bedankt voor de uitleg.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57

Bericht door KätheHelfrich »

Jammer dat het zo stilstaat nu.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Gisteren las ik in een ander topic opmerkingen over het geringe aantal leden dat post in het wo1 gedeelte. In het betreffende topic vind ik het offtopic om daarop te reageren, maar ik wil er nog wel even op terugkomen. :)

Inmiddels kan Remarque wel weer posten, maar het lijkt me sterk dat 1 iemand een heel forum onderdeel kan 'redden'. Posten moet tenslotte van meerdere leden komen, anders wordt het een saaie bedoening. In de begintijd van het forum is er wat gepromoot op andere fora die (o.a.) over wo2 gaan. Dat heeft nieuwe leden op geleverd.

Het wo1 gedeelte kan ook wel wat nieuwe posters gebruiken. Ik vroeg me af hoe we dat kunnen realiseren.
Discussie trekt discussie aan en als niemand post, is het moeilijk de eerste te zijn. Nu kan ik zelf wel topics gaan openen, maar die zullen niet van het 'niveau' zijn dat hier gewenst is. Ik begrijp tenminste uit topics dat wat diepgaandere discussies welkom zijn. Toch zijn ook die simpele topics wel handig, om de beginnende wo1 poster de kans te geven te posten. Maar jaagt dat niet juist de gevorderden weg? En andersom? Topics zijn soms moeilijk te volgen als je niet zo veel achtergrondkennis hebt.
Het leukste lijkt mij een combinatie van beide topics. Maar hoe zorg je ervoor dat de makkelijke topics niet de 'deskundigen' wegjaren en hoe voorkom je dat de 'beginners' niet schrikken van de moeilijke posts?
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam

Bericht door mario »

Ik ben bijna gereed met een online boekendatabase voor boeken over WO1.
Je kan daar informatie vinden over WO1 boeken en je kan daar je eigen verzameling beheren. Ik maak daar bewust geen forum gedeelte in, maar ik zal voor mensen die behoefte hebben aan een forum wel een verwijzing naar dit forum maken. Op die manier bestaat de kans dat er wat nieuwe leden komen.

Ik verwacht eind deze maand gereed te zijn met de database. Ik moet nog enkele scripts schrijven en daarna alles nog eens goed controleren.
Als het zover is zal ik een mededeling op het forum doen.

groet,
Mario
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14

Bericht door Brodie »

veel succes dan maar
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50

Bericht door Roel R. »

Bijzonder leuk idee mario. Succes met de boekendatabase!
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57

Bericht door KätheHelfrich »

Kun je mn topic een beetje opschonen?
Ik heb totaal geen zin in onvolwassen geblaat van WWBruno,
en ja ik ben nijdig.
Ben ik nooit, maar geruzie, geflame en getroll ben ik zeer allergisch voor.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

KätheHelfrich schreef:Kun je mn topic een beetje opschonen?
Ik heb totaal geen zin in onvolwassen geblaat van WWBruno,
en ja ik ben nijdig.
Ben ik nooit, maar geruzie, geflame en getroll ben ik zeer allergisch voor.
Daar Roel ff off-line is heb ik wat ge-edit.
Diverse posts van WWIBruno, Remarque en KätheHelfrich zijn nu verwijderd uit het topic.
Als het goed is, zou het nu weer overzichtelijk moeten zijn en 'to-the-point'
.
YPPY heeft WWIBruno reeds aangepsroken per PM.
Zij heeft hem voor verdere vragen en opmerkingen doorverwezen naar Roel.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57

Bericht door KätheHelfrich »

Ook even de moderator bedanken,
ik heb een fijne tijd gehad hier:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=66376#66376

Tot ziens.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3370
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Een reactie op Internet en betrouwbaarheid?:

Ik vind het erg jammer dat er beschuldigingen aan de persoon (die alleen helmen verzameld of die in Ermelo woont) geplaats moet worden tussen de regels door. Er wordt een strijd gevoerd die erg af leidt.

Kunnen we beschuldigingen aan elkaar beperken tot dit forumonderwerp of anders elkaar met pb-en bestoken tot iemand zich zo beschadigd voelt dat ie zich gewonnen geeft of hulp moet zoeken bij een staflid?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
elenavont
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 sep 2004, 11:41
Locatie: Brussel, Belgien

Bericht door elenavont »

Ik wilde met mijn topic aanduiden dat je in een vakgebied als geschiedenis altijd verschillen van mening, inzichten, bronnen en interpretaties zult blijven houden.

Dat dus juist dit 'vrije' gebied met name gebruikt wordt voor allerlei hooglopende escalaties.

Maar dat we ons bovenal de ogen uit onze kop zouden moeten schamen, dat we zélf over de diepe tragiek van zoveel slachtoffers hier eventjes ordinair ruzie zitten te maken.

Dat topic werd echter gezien als continuering van die ruzie, in plaats van een oproep tot bezinning. Dat, gecombineerd met als kritiek geinterpreteerde andere uitspraken mijnerzijds, waren reden om dit topic te sluiten.

Ik vind het diep triest dat nu wederom de ruzie belangrijker geacht wordt dan de op bezinning gerichte inhoud van dat topic.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8134
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

Zoals ik in onze pb wisseling al aangegeven heb wil ik je aanraden het over een tijdje opnieuw te proberen.

Momenteel is het klimaat ongeschikt voor een dergelijk topic. De moderators van dit forum hebben een stricte policy aangenomen met betrekking tot de issue die voortvloeide uit je topic en ook omschreven is in deze thread, in de post boven de jouwe.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten