Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ik heb al een tijdje een bajonet op mijn kamer liggen, maar heb er geen idee van wat voor een het er precies is.
Ik heb nu eindelijk de tijd gevonden er foto's van te maken, en hoop dat jullie dit misterie voor mij op kunnen lossen.
Ik ga er van uit dat er alleen serieuze en goed onderbouwde reacties geplaatst zullen worden, mijn dank hiervoor al vast.
Meer foto's zijn natuurlijk beschikbaar
Alvast bedankt, Michel
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Het lemmet bij mij is dunner, en de handgrip is anders gevormd
Ik ben vergeten te vertellen dat er op het mes 3x een6 puntige ster staat (aangegeven met de rode pijlen) en 1 tekeningetje op het lemmet, vermoedelijk de maker (met groen kader aangegeven)
Ik en de webmaster van oldrifles hebben inmiddels een paar e-mails heen en weer gestuurd, het belangrijkste dat hij te vertellen had:
It appears to be a Turkish M35 conversion bayonet probably of a British 1907.
Maybe a British blade captured at Gallipoli.
The Turks are ingenious. They captured bayonets and modified them to fit their
rifles, they fit new manufactured blades to captured handles, they made complete
new bayonets for their rifle of choice, they remodified existing bayonets when
the rifle was changed and the modifications were done in the "garage" over a
campfire in dozens of different places over several years and nothing was
wasted. All the captured bayonets seem to have been shortened to about 9 inches
or so (some kind of Turkish standard?). Check with Otto at http://www.ebayonet.com and see what he is asking for them. My recollection is
between 50 and 100.
Het is dus inderdaad een turkse m1935 bajonet, gemaakt van een Britse 1907 bajonet.
Het 'Turkse' verklaard de 3 sterretjes, de inscriptie van de maker wordt op dit moment bekeken.
Als er trouwens iemand is die hem graag hebben wil, hij mag weg
Laatst gewijzigd door Miesjel op 03 sep 2004, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.