Een aantal jaar geleden wilde ik graag knutselen aan wat oude, zeker weten waardeloze helmen. Ik kocht dus een zwarte M27 met beschimmelde zwarte verf. (Ik wist ook niet dat het kon
Goed, nadat ik de lasnaad ontdekte en de helm in kaal metaal onwijs mooi vond, kocht ik via MP nog een wat ik dacht waardeloze helm. De helm was blauw-groen geverfd met met daaronder nog een verflaag wit, daaronder zwart en daar weer onder (blijkbaar) de originele legerkleur. Aan de binnenkant was deze wel nog zichtbaar, maar onder de verf was de roest al flink toegeslagen dus ik was genoodzaakt ook deze verflaag weg te schuren. (De roest is na meerdere uren schuren en verschillende chemicaliën te hebben gebruikt nog steeds niet helemaal weg.)
Onder de vele verflagen kwam ik tot mijn verbazing een ovaal tegen (het restant van een helmplaat?) en op de achterkant, in de rand zaten vier gaatjes (Bevestiging van een KNIL nekflap?) voor een nekflap lijkt me sterk, want die waren voor zo ver ik weet op een andere manier bevestigd.
Dankjewel voor het lezen en de evt. hulp.
Mvg, Victor