Robin's Amerikaanse pop

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
robin.h
Lid

Robin's Amerikaanse pop

Bericht door robin.h »

Omdat nu toch iedereen zijn uniform is aan het laten zien zal ik de mijne ook maar eens hierzetten :P
Het uniform zit nou op de zelfgemaakte pop die ook te zien is bij het topic:"Doe-het-zelf mannequin".
Het is van een Amerikaanse infanterie soldaat in de Ardennen,tijdens het ardennenoffensief.Het uniform is tot nu toe nog niet van een bepaalde divisie.Ik moet er wel nog een hele hoop bij gaan doen,
Broek,
Binnenhelm,
First aid pouch,
Wire cutter,
etc.

Hier is de foto:
Afbeelding

Zonder een broek eronder ziet het er niet zo mooi uit,maar dat zal na Ciney wel zijn veranderd denk ik :wink:

<edit:> Sorrie voor de donkere foto,misschiens kan iemand hem met een programma lichter maken zodat je er meer van ziet. <Edit>
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Je hoofd van piepschuim kan op den duur wel je originele kleding e.d. aan gaan tasten. Wees daar van bewust, maar voor de rest ben je aardig op weg! Keep up the good work.

779
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Mooi, alleen zou ik de armen wat meer ontspannen :)

Leuk winterhemd ook!
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Zeer mooi Robin :)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

Netjes hoor! Ga zo door!
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Is deze licht genoeg??

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 779 op 11 okt 2004, 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.
junior
Lid

Bericht door junior »

Dito al de anderen! Zéér mooi! :wink:
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

@BoB:Ja bob,daar heb je gelijk in,maar dat piepschuimen hoofd is maar tijdelijk,of ik ga er een soort laagje op verven of ik koop zo'n plastic hoofd(Maar die zijn redelijk duur,dus zal het de eerste optie worden :wink:

@peter: Ja,dat zou ik ook willen,maar ik heb de foute hoek op de schouders bevestigd toen ik de pop zelf maakte.Ik zou wel nieuwe kunnen kopen,maar zo goedkoop zijn die niet :cry:
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Nice...
Alleen een paar opmerkingen:
Als je het hoofd beschilderd krijgt de GI wat meer smoel... dan lijkt het meer op een mens zegmaar..

En dan over de uitrusting: ik zie dat je M44 suspenders gebruikt voor een Bulge impressie.... kan je beter M36 suspenders of M43 suspenders voor gebruiken aangezien M44 suspenders heel erg laat in de oorlog zijn ge-issued (sommigen zeggen zelfs helemaal nooit, maar een paar vets zeiden van wel, dus...).

Ipv een wirecutter kan je denk ik beter je geld uitgeven aan een paar mooie mustard pants en originele combat boots (double buckles bijvoorbeeld).

Verder: keep up the good work :wink:

Sander
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Bedankt voor de complimenten allemaal! :)
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

Welke hoek bochten heb je op je pop? 45 graden?
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

nice. Die schouders lijken mij nogal.... tja :D en een leuke babyface :P verder heel mooi! mijn complimenten!
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer

Bericht door johan willaert »

Tank Destroyer schreef: En dan over de uitrusting: ik zie dat je M44 suspenders gebruikt voor een Bulge impressie.... kan je beter M36 suspenders of M43 suspenders voor gebruiken aangezien M44 suspenders heel erg laat in de oorlog zijn ge-issued (sommigen zeggen zelfs helemaal nooit, maar een paar vets zeiden van wel, dus...)Sander
Ze werden idd slechts zelden en laat-oorlogs gebruikt, maar ze waren er wel.....
Afbeelding

De GI links onderaan heeft een M1944 Combat Pack (bekijk de straps en slotjes en de strap om de schopsteel te bevestigen....) en deze kunnen alleen gedragen worden met behulp van de M1944 of M1945 Suspenders.... De rest van de GI's in deze DUKW dragen zelfs het M1943 (Jungle)Pack!!!!
Ook de armband van de Medic links is interessant....

Dus Bulge minder!!! maar wel gedragen...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Waar is deze foto genomen? Enig idee wanneer??

Een testimonie van een veteraan:

"Replacements coming in around Dec. 30th 1944, and early 1945 all had the green M43 suspenders with the khaki gear. They seemed to be made a bit better than the 36's if you ask me. I know some guys in our unit that had the 36 suspenders requested 43's after the Bulge wound down. They were pretty similar in design to the 36's, so it was hard to tell who had what on in old black and white photos, but to answer your question, yes they were used. And in about April 1945, replacements were even coming in with M44 style suspenders, which were noticeably different than the M36."

Ze waren er wel, laat in de oorlog. Tijdens de bulge misschien enkele...
Beter is toch M36 of M43 (en ook veel mooier :) )

Sander
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Bedankt voor de extra info en tips Tank Destroyer en Johan,weten jullie misschien ook het tussen de M36/M43 suspenders en de M44 suspenders die ik heb? Dan weet ik waar ik op moet letten(Naast de datum).

Nico,hoeveel graden de bochten hebben weet ik niet meer,zal nog eens kijken.