Emblemen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Nico Roelofs
Lid

Emblemen

Bericht door Nico Roelofs »

Waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben om te weten is: Zijn er hier mensen die zich ook bezig houden met het verzamelen van emblemen?

Dan bedoel ik niet de emblemen om je jasje compleet te maken. Maar emblemen van eenheden die bij jou in de buurt hebben gezeten of van het gebied waar je van verzamel.

Ik heb namelijk zelf de indruk dat er vrij weinig mensen zijn die zich echt met het verzamelen van emblemen bezig houden. Misschien dat ik het onjuist heb en dat wil ik dan met deze topic zien achter te komen.

Wat ik ook wel wil weten is: Wat doe je verder met de emblemen? Leg je ze in een vitrine of gaan ze op een embleembord?

Of wat zijn redenen voor jou om je niet bezig te houden met emblemen?
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Ik ben er niet mee bezig omdat emblemen bij mij uit de buurt haast onvindbaar zijn

een black watch tartan zie je bijna nooit en de prijs is er hoog van
van de welch fusiliers zou ik het kunnen gaan proberen
Starting up again
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Zijn de Emblemen van de Britse HD divisie moelijk te vinden :?:
Het lijkt me namelijk wel leuk om daarvan de emblemen te gaan verzamelen 8) .

mzzl :P
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Nico Roelofs
Lid

Jah emblemen van de HD divisie zijn wel redelijk prijzig jah. Zeker die tartans. Het divisie embleem zelf is nog wel goe dte doen en de baret emblemen.

Zelf heeft deze divisie ook bij mij in de buurt gezeten. Omdat ikw el veel met emblemen bezig hou wil ik ook hier de emblemen van. Zal er wel veel geld en geduld in moeten steken.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Gedulg heb ik wel, maar geld....... :oops: .

Nico weet u de gemiddeld prijsen van een HD embleem :?:

Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Nico Roelofs
Lid

Van de tartans weet ik de prijzen niet. Dit omdat ik net voor paar weken terug ben begonnen met het verzamelen van de emblemen van deze divisie. Het divisie embleem doet iets van 15 euro en de baret emblemen schat ik dat die rond de 15 a 20 euro doen.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

bedankt Nico :W .

Darryl
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

darryl1234_gubbels schreef:Zijn de Emblemen van de Britse HD divisie moelijk te vinden :?:
Het lijkt me namelijk wel leuk om daarvan de emblemen te gaan verzamelen 8) .
Als je eerder was geweest ;) heb ze net verkocht
Jan
Lid

Bericht door Jan »

Ik ben nu bezig met het verzamelen van de emblemen van de 8ste rifle brigade, 11e Pantserdivisie. De divisie emblemen heb ik al dankzij Jurryt. Nou de straatnamen nog rifle brigade. Dus als iemand ze heeft laat het me weten.

De 8ste rifle brigade , 11e pantserdivisie heeft mijn dorp namelijk bevrijd

Jan
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Damn, ben ook altijd te laat me zo'n dingen :lol:.

Darryl
Wilco Vermeer
Lid

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik verzamel inderdaad (naast vele andere dingen) voornamelijk emblemen. Zowel uniformemblemen als capbadges. Van alle landen uit Wo2.
Stoffen badges verzamel ik in verzamelbanden, gerangschikt op land en soort. Metalen Badges verzamel ik op zelfgemaakte "platte" vitrines.
Ik denk dat ik momenteel aan de 120 stuks zit, voornamelijk Amerikaans en enkele Duits, Brits en Nederlands
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Nico Roelofs
Lid

Wilco Vermeer schreef:Ik verzamel inderdaad (naast vele andere dingen) voornamelijk emblemen. Zowel uniformemblemen als capbadges. Van alle landen uit Wo2.
Stoffen badges verzamel ik in verzamelbanden, gerangschikt op land en soort. Metalen Badges verzamel ik op zelfgemaakte "platte" vitrines.
Ik denk dat ik momenteel aan de 120 stuks zit, voornamelijk Amerikaans en enkele Duits, Brits en Nederlands
Verzamel je de emblemen van eenheden die in de Betuwe hebben gezeten? Zie namelijk dat je uit Bemmel komt.

Ik zelf kom uit Huissen niet ver bij jou vandaan. Ik doe wel alleen emblemen van eenheden die in de Betuwe hebben gezeten. Nu alleen nog Engels en Canadees. De rest komt er later wel een keer bij.
Wilco Vermeer
Lid

Bericht door Wilco Vermeer »

Nico, ik verzamel alles. Niet alleen wat er in de Betuwe heeft gezeten.
Wat betreft emblemen verzamel is Wo2 in de breedte.
De Betuwe zelf heeft meer historisch mijn interesse. Ik ben momenteel dan ook bezig met een website over de Over-Betuwe in Wo2, naast het volledig vernieuwen van mijn verzamelwebsite.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Nico Roelofs
Lid

Ben wel benieuwd naar die site over de Betuwe! Mocht je nog op zoek zijn naar info, dan kan ik je misschien verder helpen.
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Ik ben nu bezig met de emblemen/patches van alle Amerikaanse divisies, army groups, of army's die in België hebben geöpereerd.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.