Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kan iemand mij vertellen of laten zien hoe die geleideband eruit ziet, welk onderdeel dit van de 25 ponder is. Ik vind enorm veel van dit soort scherfjes ook....
omsmelten is niet zo eenvoudig ivm de temperatuur, opsparen tot emmer vol of zo en dan inleveren bij schroothandelaar. messing, brons en koper zijn de moeite om in te leveren.
Ik snap dat de streepjes aanwezig zijn bij een verschoten projectiel. Echter is de band niet centimeters breed, zoals dat op bovenstaande foto's en in mijn gevonden stukken/stukjes te zien is. Mijn vraag is daarom, hoe ver loopt die band eigenlijk door in huls, en waarom liggen die stukjes "geleideband" midden in een weiland?
Een beetje afhankelijk van het projectiel, liggen de geleidebanden slechts een paar millimeter diep in het projectiellichaam. De geleidebanden steken niet in de huls. Als het projectiel explodeert spat het in scherven uiteen en wordt de geleideband weggeslingerd, ook in stukken trouwens.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."