Wehrmacht model 1936 Tropical /Summer

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
de verzamelaar
Lid

Wehrmacht model 1936 Tropical /Summer

Bericht door de verzamelaar »

Dag Heren,

Ik ben dit jasje tegengekomen op Tarnmilitaria maar heb echter enkele vragen over de jas.
Over de authenciteit twijfel ik niet maar de herkomst, eenheid... Daar heb ik toch enkele vragen over.
Opzoek werk leert me dat 'normaal' gezien de kleur van een tropisch feldbluse lichter is, is deze zodanig verkleurd of hoe moet ik dit zien?
Ik ben misschien van plan dit jasje aan te kopen en er een leuke complete set van te maken, ik zie 3 medaille 'loops'.
Ik zou er een verwundetenabzeichen en een sturmabzeichen aanhangen? Voor de horizontale loop een Nahkampfspange?
Alle ideeën, bevinden zijn zeker welkom.
Groetjes De verzamelaar
Bijlagen
Foto 3.png
Foto 2.jpg
foto 1.png
LDO
Lid
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 86 keer

Re: Wehrmacht model 1936 Tropical /Summer

Bericht door LDO »

Nahkampfspange lijkt me te hoog gegrepen.
Dat kan je wel doen, maar dan moet nog een EK2 lint door het knoopgat hangen en een EK1 op de laagste postitie linkerbostzak.
Eerlijk gezegd nog nooit een foto van een drager van de Nahkampfspange gezien, zonder dat de veteraan het EK2, EK1 en heel vaak zelfs het RKer bij droeg. Ongetwijfeld komen er nu foto's van uitzonderingen, maar dat maakt het juist interessant, kom maar op!
Verwundetenabzeichen zou er goed bij samengaan. Dan zou ik voor zilver gaan op zijn minst. Iemand van deze rang heeft wel wat meegemaakt mogen we aannemen.
Er kan ook een Feldspange met batons door de drie lussen boven de borstzak gezeten hebben, dat is misschien logischer.

De kleur kan ik niet veel over zeggen, tunieken zijn nauwelijks mijn kennisgebied, maar er is vast wel iemand die er iets over kan zeggen. Ik kan me voorstellen dat een DAK tuniek harder verkleurd dan een tuniek van het steeds kleiner wordende zuidfront. Zuidfront was natuurlijk een eufemisme voor een elastisch terugtrekkende beweging.
Wat mij wel opvalt: die enorme omgeslagen manchetten: geeft dat niet aan dat het een hele vroege tuniek zou zijn? Ivm met schaarste werden dat soort dingen snel wegbezuinigd.Of is er een reparatie mee gedaan?
Ik hoop dat er een verzamelaar of reenactor wat informatie over kan geven.