Ik zou deze abzeichen graag willen kopen alleen weet ik dat er ontzettend veel in word vervalst. Wat is jullie mening hier over? Ik hoor graag van jullie!
Zie foto’s
Is deze u-boot abzeichen echt?
- LDO
- Lid
- Gegeven: 54 keer
- Ontvangen: 86 keer
Re: Is deze u-boot abzeichen echt?
Ja, daar kan je bij die verkoper wel vanuit gaan. En zo niet, is hij eerlijk met zijn afhandelingen na de verkoop.
Maar goed dat je eerst rondvraagt, iedereen kan een verkeerde beoordeling maken.
Deze is identiek aan mijn Souval U-Boot en die is goed bevonden.
Als het bodemplaatje van de C-haak een open kant heeft rechts, dan is het donderen. Nou zie je dat niet helemaal duidelijk, misschien kan je dat nog vragen. Verzamelaars spreken over de Souval-claw. Die kwam alleen op naoorlogse reproducties van Souval voor.
Omdat veel mensen visueel ingesteld zijn (ik in ieder geval), hier nog wat ondeugende plaatjes van de naoorlogse C-haak.
Maar goed dat je eerst rondvraagt, iedereen kan een verkeerde beoordeling maken.
Als het bodemplaatje van de C-haak een open kant heeft rechts, dan is het donderen. Nou zie je dat niet helemaal duidelijk, misschien kan je dat nog vragen. Verzamelaars spreken over de Souval-claw. Die kwam alleen op naoorlogse reproducties van Souval voor.
Omdat veel mensen visueel ingesteld zijn (ik in ieder geval), hier nog wat ondeugende plaatjes van de naoorlogse C-haak.
- LDO
- Lid
PS: Je ziet het wel duidelijk op de 3e foto, mijn ogen ijn niet duidelijk.
Bodemplaatje C-haak is gesloten, dit is een oorlogs originele Souval. U kunt toeslaan!
Bodemplaatje C-haak is gesloten, dit is een oorlogs originele Souval. U kunt toeslaan!
Ontzettend erg bedankt voor u uitgebreide bericht. Heeft u misschien een idee waarom er op is geschreven? Er staat u-boot op en 25.50. Als ik de lijst er bij pak met alle u boot nummers staat dit nummer er niet tussen. Ook zie ik dat andere spelden een brede platte naald hebben. Heeft dit misschien te maken met vroeg/laat in de oorlog?
LDO schreef: 23 sep 2024, 10:15 Ja, daar kan je bij die verkoper wel vanuit gaan. En zo niet, is hij eerlijk met zijn afhandelingen na de verkoop.
Claw-Souval-Claw-01.jpg
Claw-Souval-Claw-02.jpg
Hartelijk bedankt voor uw reactie en dat u even mee heb gekeken. Heeft u misschien een idee waarom er op de achterkant is geschreven? Er staat 25.50 op maar als ik de lijst van alle u-boot nummers er bij pak staat deze er niet tussen.
LDO schreef: 23 sep 2024, 10:17 PS: Je ziet het wel duidelijk op de 3e foto, mijn ogen ijn niet duidelijk.
- LDO
- Lid
Ik heb dat ook gezien ja. Eerst dacht ik: noorderbreedte westerbreedte, maar dan zit je in Saudie Arabië, als ze toen al hetfde graden stelsel gebruikten.
Boot en Flottille nummer? Maar ik heb het niet duidelijk kunnen vaststellen. U-boot 2550 lijkt idd niet te bestaan.
Misschien eens bij de fanatieken van U-Bootnet navragen? Er is natuurlijk kans dat het opschrift niet authentiek is, dat is vaak lastig te determineren.
Boot en Flottille nummer? Maar ik heb het niet duidelijk kunnen vaststellen. U-boot 2550 lijkt idd niet te bestaan.
Misschien eens bij de fanatieken van U-Bootnet navragen? Er is natuurlijk kans dat het opschrift niet authentiek is, dat is vaak lastig te determineren.