Thompson mitrailleur model 1923

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Zymblie2024
Lid

Thompson mitrailleur model 1923

Bericht door Zymblie2024 »

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en wel om deze reden:
Ik heb hier een schuurvonst:
Een Thompson model 1923.
Deels onklaar gemaakt zonder certificaat en er moet het nodige aan gebeuren om hem in originele staat te brengen, maar ik was benieuwd of dit de kosten nog waard zijn.

Foto in bijlage is een voorbeeld, niet die ik hier heb.
Bijlagen
post-148678-0-49650800-1589554576.jpg
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 73 keer
Ontvangen: 127 keer

Re: Thompson mitrailleur model 1923

Bericht door asjemenou »

Hallo Zymblie allereerst welkom op het forum. Je eerste topic is wel een binnenkomer.
Je schrijft dat het vuurwapen een schuurvondst is. Deels onklaar gemaakt en zonder certificaat van deactivatie.
Ben jij woonachtig in Nederland of in België? Als je in Nederland woonachtig bent, dan kan je dit automatische wapen niet zomaar zonder certificaat bezitten en ook niet terug brengen in de originele (werkende) staat.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Zymblie2024
Lid

Nee, ik woon in België.
Zymblie2024
Lid

En neen, ik ben niet van plan om het in originele werkende staat terug te brengen.
Met originele staat bedoel ik vrij van verf want hij is nu (deels) geverfd. (Ja, had ik duidelijker in moeten zijn).
Ik lees echter op het www dat het wel eens een waardevol ding kan zijn dat de moeite waart is om fatsoenlijk onklaar te laten maken en er weer een mooi sier stuk van te maken.
asjemenou
Gegeven: 73 keer
Ontvangen: 127 keer

Bericht door asjemenou »

Goed om te vernemen dat je woonachtig bent in België. Dat verandert de zaak. Bij jullie is op het gebied van (vuur)wapenbezit meer toegestaan dan in Nederland.
Het kan handig zijn als je in het vervolg in je topic vermeld, met als onderwerp vuurwapens en of munitie, dat je woonachtig bent in België.
Aangezien dit een Nederlands forum is. Succes met de Thompson.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!