Hoi,
Deze vliegbril thuis gevonden. Is van mijn vader geweest en heeft hij in de jaren 50 gekocht in Groot Brittanie.
Iemand enig idee wat ik in huis heb?
De rubberen omsluiting begint wel op te lossen helaas.
Hoe kan ik dit best behandelen?
Groet
Vliegbril
Re: Vliegbril
hoi, het conserveren van zulk materiaal, heb ik zelf ook niet veel ervaring mee. ik zou de vraag plaatsen op wehrmacht awards. com
hopelijk is de bril nog te redden
hopelijk is de bril nog te redden
- LDO
- Lid
- Gegeven: 54 keer
- Ontvangen: 86 keer
Het lijkt me in ieder geval een Duitse bril, Model 295, vaak van Auer. Maar zowel de Britten als de Duitsers hadden een 'standaard' bril die erg op elkaar lijkt.
Engelse vliegbrillen zijn doorgaans kwalitatief veel beter en deze brillen werden eerder als stofbrillen gebruikt. Aan Duitse kant zaten de eenvoudigere modellen vaak op het hoofd van een boordschutter, maar massa's foto's bekend van piloten die een soortgelijke bril droegen. De glazen zijn verwisselbaar, dus je kunt er andere inzetten. Donker of licht. Maar het rubber... Ik weet niet of het te redden is.
Engelse vliegbrillen zijn doorgaans kwalitatief veel beter en deze brillen werden eerder als stofbrillen gebruikt. Aan Duitse kant zaten de eenvoudigere modellen vaak op het hoofd van een boordschutter, maar massa's foto's bekend van piloten die een soortgelijke bril droegen. De glazen zijn verwisselbaar, dus je kunt er andere inzetten. Donker of licht. Maar het rubber... Ik weet niet of het te redden is.
-
- Lid
Heren bedankt! Lijkt inderdaad op beschreven duitse bril door LDO
Heb nog met mijn vader gesproken en de reden dat hij indertijd voor deze bril heeft gekozen is het feit dat hij toen ook al een (gewone) brildrager was en de toenmalige WO2 RAF brillen door hun hoekige vorm aan de zijkanten niet over een gewone bril gingen..
Hij heeft hem indertijd wel gewoon ‘los’ gekocht dus zonder beschermdoos
Heb nog met mijn vader gesproken en de reden dat hij indertijd voor deze bril heeft gekozen is het feit dat hij toen ook al een (gewone) brildrager was en de toenmalige WO2 RAF brillen door hun hoekige vorm aan de zijkanten niet over een gewone bril gingen..
Hij heeft hem indertijd wel gewoon ‘los’ gekocht dus zonder beschermdoos