Enemy at the gates

Films, series en documentaires over WOII
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Enemy at the gates

Bericht door gilles »

Hi,
wat vinden jullie van deze film?
Ik heb hem juist gezien en vond hem vrij goed.Af en toe iets wat mindere realistische delen maar wel een vrij spannende film.

greetz
gilles
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Heb je misschien wat meer informatie over deze film? Een korte samenvatting bijvoorbeeld of acteurs die er in mee spelen? En gaat hij over wo1 of wo2? :)

Wat vond je zo goed aan deze film?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Verenigde Staten/Duitsland/Groot-Brittannië/Ierland
Oorlog
131 minuten

geregisseerd door Jean-Jacques Annaud
met Ed Harris, Jude Law en Rachel Weisz

De film vertelt het waargebeurde verhaal van Vassili Zaitzev, een Russische sluipschutter die tijdens de Slag om Stalingrad in de Tweede Wereldoorlog in z'n eentje honderd Duitsers vermoordde. Hij wordt door z'n officier gebruikt als propaganda. Ze worden beiden verliefd op dezelfde vrouw.

Afbeelding

Ik vind het persoonlijk een goede film.. weer eens wat anders dan alleen amerikanen en engelsen in oorlogsfilms
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem

Bericht door Nico Roelofs »

Ik vond het ook een zeer mooie film om te zien. Heb hem al meerdere malen gezien. Je krijgt een aardige indruk hoe het daar in Stalingrad aan toe ging.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57

Bericht door KätheHelfrich »

Plot Summary for
Enemy at the Gates (2001)
During the WWII battle of Stalingrad, two snipers, a Russian (Law), and a German (Harris), are locked in a battle of wills and marksmenship, while the Russian is boosted to the status of hero by a political official (Fiennes).



In World War II, the fall of Stalingrad will mean the collapse of the whole country. The Germans and Russians are fighting over every block, leaving only ruins behind. The Russian sniper Vassili Zaitsev stalks the Germans, taking them out one by one, thus hurting the morale of the German troops. The political officer Danilov leads him on, publishing his efforts to give his countrymen some hope. But Vassili eventually start to feel that he can not live up to the expectations on him. He and Danilov fall in love with the same girl, Tanya, a female soldier. From Germany comes the master sniper König to put an end to the extraordinary skilled Russian sniper.

Trailer:
http://videodetective.com/home.asp?PublishedID=791787

Kijk voor samenvattingen van films even op http://www.imdb.com , tip :')
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Zeker een mooie film! Een aanrader! En een van de weinig films over het Russische front

Jurrie
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Imbd ken ik en vele andere filmsites ook. Ik vind het alleen leuker wanneer een topicstarter wat meer over een film verteld. Iemand die een film heeft gezien, maakt er misschien een hele andere samenvatting van dan de producenten, een regisseur of een journalist. Juist die verschillende versies laten zien dat je een film op veel manieren kunt bekijken. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ja, was een hele leuke film! Echt mooi om naar te kijken, een aanrader!
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Zhukov »

Enkele reacties op Enemy at the Gates uit Volgograd, beter bekend als Stalingrad. Quote 1 is een verordening van de regionale rechtbank en quote 2 is een stuk uit een plaatselijke krant.
Volgograd regional council schreef:Currently the Volgograd regional council has proclaimed a resolution concerning the American movie "Enemy at the Gates." They recommend that: 1) this movie not be shown in the Volgograd city or suburbs. 2) If movie theatres (cinemas) in the Russian federation refuse to ban this movie because of the historical inaccuracies, there is another option. A Russian documentary showing a true history of this history-changing battle should be required to be shown immediately before "Enemy at the Gates", at no additional charge.

Volgograd, 23 May. 2001
Volgograd Tribune schreef:The chairman of the regional administration has been sent a petition of protest concerning the American Hollywood movie "Enemy at the Gates". The council of veterans in the central area of Volgograd has given this movie the title "The Battle of the Dashing Girlfriends Club". Also, the Volgograd regional organisation of warriors of Internationalist Cuba has sent complaints to the chairman. In their complaints, they vigorously protest the public exhibition of this movie in the city of Volgograd. This typical American-French-hero type War movie distorts the truth about the great battle of Stalingrad, which was the decisive turning point in the Great Russian struggle and WW-II. This movie portrays the Soviet officers as incompetent, unable to organise an effective defence and as objects of ridicule. The women on the frontlines were pictured as weak and immoral, which is extremely insulting to our upstanding mothers and daughters. The movie portrays the defenders of the city as poorly armed and forced to confront the enemy without sufficient firepower. And further, if the heroic defenders of Stalingrad were forced to make a temporary strategic retreat, their own officers shot them in cold blood. This movie is offensive and humiliating to the real Soviet participants of this great battle. Movie theatre owners who decide to show this movie in Volgograd obviously do not love their country or people. Showing the movie defames the greatest battle in history of the human race. The membership of the above named organisations firmly demand that the regional administration forbid the exhibition of this offensive movie which demeans the living and dead heroes of the City of Volgograd
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

jammer dat Herr Konig nooit heeft bestaan weet ook niet of de strijd tussen de Zaitsev en Konig echt is gebeurd. kan iemand mij hier meer over vertellen?
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen

Bericht door Tex »

deze film komt toch deze week op tv? of is die al geweest
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland

Bericht door Maj.Cain »

Ik vond de film redelijk goed, zeker niet de beste Stalingrad film die ik gezien heb die eer gaat uit naar de Duitse Stalingrad film die in de jaren 90 is geproduceerd!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

De film is erg gaaf en heeft veel overeenkomsten met het boek dat geschreven is door W. Craig. Dit is het meest indrukwekkende boek dat ik tot nu toe gelezen heb. Aan de hand van tientallen ooggetuigen van Duitse/Italiaanse en Russische zijde is zijn boek tot stand gekomen.

Een echte aanrader om te lezen.

Luitenant Wassili Zaitsew heet echt bestaan en komt in het boek ook naar voren en hij had 242 slachtoffers op zijn naam voor hij door een explosie tijdelijk blind werd. Later is hij directeur geworden van een technische school.

De jonge schoenpoetser heeft ook echt bestaan en zijn verhaal is in de film iets anders dan in het boek.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Is dit die film waarin er steeds minder vliegvelden beschikbaar waren? Er waren er een aantal, maar de Russen hadden er steeds meer in handen. Daardoor konden er geen versterkingen komen voor de Duitsers.

Er waren een paar Duitsers die zich heel lang verstopten en er waren er een paar die nog wisten te ontsnappen. Je zag dat er een hoop werden gearresteerd.

Als dat zo is, heb ik de film zelf gezien. :oops:
Gebruikersavatar
timberwolfje
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 okt 2004, 15:29
Locatie: zeeland

Bericht door timberwolfje »

Lijkt me wel een goeie film, nog nooit gezien in ieder geval...
En komt die film deze week op tv?? dan ga ik um zeker kijken!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing, ClaudeBot en 0 gasten