Vraagje:
Ik kan ms wel een SS dolk kopen van een collega; is door hem zelf gevonden in een huis waar NSB-ers gewoond hebben en ik geloof hem 100 % (hij wist niet eens wat het precies was). Ik heb er geen foto's van. Ik heb meerdere sites bekeken die heel wisselende prijzen weergeven en dat zal wel te maken hebben met de kwaliteit, de fabrikant en of je wel of niet van een handelaar koopt.
Wat is dan een redelijk prijs en dat zal dan wel binnen een flinke marge zijn, dat snap ik.
prijs SS dolk
-
- Lid
- Gegeven: 38 keer
- Ontvangen: 40 keer
Re: prijs SS dolk
Koop de dolk niet het verhaal!
Ik zou goede foto,s van maken en hier plaatsen!
Heelveel fake van gemaakt.
Kost hoop geld, beter zeker weten dat die goed is,,
Ik zou goede foto,s van maken en hier plaatsen!
Heelveel fake van gemaakt.
Kost hoop geld, beter zeker weten dat die goed is,,
-
- Lid
Bedankt voor jullie reactie. Ik was sowieso niet van plan hem te kopen zonder hem hier voor te leggen
- LDO
- Lid
- Gegeven: 54 keer
- Ontvangen: 86 keer
2.500 euro voor een dolk in slechtere staat is al gauw de norm. Maar als ik eerlijk ben: de kans dat er een SS dolk uit een huis komt waar NSB'ers gewoond hebben is bijzonder, bijzonder klein. Het kan, als er 1 van de bewoners in dienst was van de Waffen-SS en naar het Oosten gegaan is, en tijdens een verlof zijn dolk verstopt heeft in het huis, en dat wellicht. na een verbouwing de dolk te voorschijn gekomen is. Maar dan ben ik benieuwd hoe beroerd het er uit ziet na 85 jaar zonder schoonmaken of vet/olie.Schillie schreef: 05 feb 2025, 14:31 Vraagje:
Ik kan ms wel een SS dolk kopen van een collega; is door hem zelf gevonden in een huis waar NSB-ers gewoond hebben en ik geloof hem 100 % (hij wist niet eens wat het precies was). Ik heb er geen foto's van. Ik heb meerdere sites bekeken die heel wisselende prijzen weergeven en dat zal wel te maken hebben met de kwaliteit, de fabrikant en of je wel of niet van een handelaar koopt.
Wat is dan een redelijk prijs en dat zal dan wel binnen een flinke marge zijn, dat snap ik.
De kans dat je genaaid gaat worden is vele malen groter dan dat je een superdeal tegemoet kan zien. Het stikt werkelijk van de slechte en minder slechte reproducties, maar echte goede dolken zijn zeer schaars. Dus ik raad je aan heel veel foto's te nemen.
-
- Lid
Ik snap jullie reacties en ik zou hem nooit zomaar kopen, alleen om het verhaal. Mijn collega kocht de boerderij in Friesland en kreeg later het verhaal te horen dat er ergens een helm en een dolk on het huis moesten liggen. Maar waar wisten de nabestaanden niet. Het huis was van een nsb familie en het is natuurlijk ook mogelijk dat de eigenaar na de oorlog een fake dolk heeft gekocht. De helm is nooit gevonden. Als ik weer een keer bij hem ben, zal ik foto’s maken. Het verhaal van mijn collega klopt gewoon maar wat daar voor is gebeurd, zeg het maar.
- LDO
- Lid
Ik vind het wel interessant en we hebben hier zeker al meer bijzondere, legale en minder legale boerderijvondsten voorbij zien komen.
Dus zeker benieuwd naar het vervolg!
Een dolk verstopt makkelijker dan een helm, dus als de helm er nog is, dan zou hij toch eens tevoorschijn moeten komen zou je zeggen.
Leuk, houd ons op de hoogte en probeer aan detailfoto's te komen!
Dus zeker benieuwd naar het vervolg!
Een dolk verstopt makkelijker dan een helm, dus als de helm er nog is, dan zou hij toch eens tevoorschijn moeten komen zou je zeggen.
Leuk, houd ons op de hoogte en probeer aan detailfoto's te komen!
-
- Lid
- LDO
- Lid
Top, ben heel benieuwd!
Macrostand, goed de aansluiting van de pareerstangen en het hout fotograferen, de 2 embleempjes in de greep, het geëtste motto, de schroefjes van het beslag van de schede en zeker de maker(s) merken.
Ik ben echt geen dolken authoriteit, maar de meeste reproducties herken ik wel, of herkennen we hier wel. En als hij kans heeft origineel te zijn, dan moet je er zeker verder mee gaan voor een beoordeling en globale waarde van een expert. En daar heb ik wel een emailadres van.
Het zijn behalve verzamelobjecten ook goede beleggingen, maar dan moet je wel 100% overtuigd zijn van originaliteit en kwaliteit, anders kost het veel geld.
Macrostand, goed de aansluiting van de pareerstangen en het hout fotograferen, de 2 embleempjes in de greep, het geëtste motto, de schroefjes van het beslag van de schede en zeker de maker(s) merken.
Ik ben echt geen dolken authoriteit, maar de meeste reproducties herken ik wel, of herkennen we hier wel. En als hij kans heeft origineel te zijn, dan moet je er zeker verder mee gaan voor een beoordeling en globale waarde van een expert. En daar heb ik wel een emailadres van.
Het zijn behalve verzamelobjecten ook goede beleggingen, maar dan moet je wel 100% overtuigd zijn van originaliteit en kwaliteit, anders kost het veel geld.
-
- Lid