Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een Brodie helm gekocht uit 1941 van de producent BMB. Ik ben er achter gekomen dat de helm naoorlogse verf heeft van de Engelse burgerbescherming uit 1952.
Ik wil graag de helm weer in originele staat brengen, en daar hoort dus ook bij de verf verwijderen en weer opnieuw verven.
Heeft er iemand tips hoe ik zo’n verflaag kan verwijderen zonder dat ik het staal en of originele verflaag beschadig?
Weet u meer laat het mij weten!
Alvast bedankt.
Mvg,
ww2mannetje.
Hoe Verf verwijderen Brodie helm?
-
- Lid
- Gegeven: 3 keer
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 69 keer
- Ontvangen: 122 keer
Re: Hoe Verf verwijderen Brodie helm?
De helm lijkt mij een Britse MkII helm. BMB staat voor Briggs Motor Bodies Ltd. of Dagenham. Zo aan de kleur te zien is de helm doorgebruikt door de Nederlandse Burger Bescherming. Staat het jaartal 1952 in de helm?
Heeft de helm nog een binnenhelm en een kinband?
De helm is al in een originele (doorgebruikte) staat dus waarom zou je de helm willen oververven? Als je de helm in een originele Britse WOII staat zou willen brengen dan moet je waarschijnlijk ook de binnenhelm en de kinband vervangen.
Heeft de helm nog een binnenhelm en een kinband?
De helm is al in een originele (doorgebruikte) staat dus waarom zou je de helm willen oververven? Als je de helm in een originele Britse WOII staat zou willen brengen dan moet je waarschijnlijk ook de binnenhelm en de kinband vervangen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!