Dit weekend de schuur op aan het ruimen geweest en kom ik een Bajonet tegen die ik lang geleden eens gekocht had. Was helemaal vergeten dat ik die nog had.
Omdat ik hem toch al uit het oog verloren was en ik er meerdere heb wil ik hier op zich wel afstand van gaan doen.
Nu had ik twee vragen. Wat is de waarde van deze Bajonet? Heb hem zeker twintig jaar geleden eens overgenomen van een verzamelaar die er mee stopte maar geen idee wat ik er destijds voor betaald heb. En is het raadzaam om hem eens te poetsen (ontroesten) of is het beter dat juist niet te doen? Op zich herinner ik me wel dat de staat overeenkomt dus de roestige waas heeft er altijd al op gezeten zo lang ik hem in mijn bezit heb. Alleen het beetje roest is erg licht dus niet diep. Zou er makkelijk af te krijgen moeten zijn.
Hoor graag van jullie. Hierbij wat foto s
Lemmet heeft wel altijd goed in het vet gezeten
Vragen over Duitse Bajonet
- Mauserwerke
- Lid
- Mauserwerke
- Lid
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 116 keer
- Ontvangen: 87 keer
Re: Vragen over Duitse Bajonet
Ik xou er niets aan doen. Maar je zou heel voorzichtig met een schuursponsje kunnen beginnen.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 69 keer
- Ontvangen: 122 keer
Probeer het eerst eens met wat wapenolie en een doek. Mogelijk poets je de roest er zo vanaf.
Mocht je besluiten om de bajonet te verkopen, plaats dan je advertentie in het marktplaats gedeelte. Dit is de enige rubriek op het forum waar je koopwaar te koop mag aanbieden.
Mocht je besluiten om de bajonet te verkopen, plaats dan je advertentie in het marktplaats gedeelte. Dit is de enige rubriek op het forum waar je koopwaar te koop mag aanbieden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 5 keer
- Ontvangen: 45 keer
De fijnste staalwol met veel olie en poetsen, poetsen, poetsen. Beschadigd eventuele blauwing niet maar verwijderd wel roest en laat geen krassen na.
- Mauserwerke
- Lid
Dank je. Ik heb toevallig ook nog citroenzuur liggen. Die kan ik evt ook licht gebruiken. Ontroest erg goed maar weet niet of dit de voorkeur geniet boven staalwol en olie. Dat werkt in ieder geval zonder schuren ook.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 69 keer
- Ontvangen: 122 keer
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van zuren of chemicaliën op metalen voorwerpen. Wat ook een methode is om de roest te verwijderen met een koperen stuiver.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 5 keer
- Ontvangen: 45 keer
Zuren verwijderen vaak alle oxidatie en blauwing is ook een oxidatie proces. Zou ver van zuren weg blijven als ik jou was.
een subtiele methode [ al gegeven ] is staalwol 000 [ das de allerfijnste ] met olie