Als dierenarts ben ik, naast helmen axis en geallieerden, ook geïnteresseerd in items die te maken hebben met het gebruik en misbruik van dieren tijdens wo2.
Hierbij een nieuwe aanwinst.
Duits gasmasker voor paarden
-
- Lid
-
- Lid
- LDO
- Lid
- Gegeven: 54 keer
- Ontvangen: 86 keer
Re: Duits gasmasker voor paarden
Arme dieren. Na wereldoorlog 1 edel verklaard door hun geweldige inzet. Vervolgens werden alle overgebleven paarden afgeknald omdat terug vervoeren naar Engeland te duur geacht werd.
Bijzonder item, we zagen hier al eens foto's van honden met gasmaskers.
Zijn de leren riemen gerestaureerd?
Bijzonder item, we zagen hier al eens foto's van honden met gasmaskers.
Zijn de leren riemen gerestaureerd?
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 69 keer
- Ontvangen: 123 keer
Hebben jullie wel eens van de Brooke organisatie gehoord?https://www.brooke.nl/brooke/oorlogspaa ... ieren.html
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- LDO
- Lid
- Gegeven: 54 keer
- Ontvangen: 86 keer
Erg hè? 8.000.000 paarden heeft die onzin gekost.
Een heel klein gedeelte ging terug naar Engeland, paarden van officieren of nog heel jonge dieren. Een gedeelte werd verkocht aan boeren, maar het gros dat getraumatiseerd, ziek, vermagerd of mankerende was: naar de slacht. En dankbaar at men het edelverklaarde dier op.
Het verhaal van de Brooke Stichting kende ik inderdaad. Diep geroerd...
Warhorse met je jonge, paardengekke dochter kijken is ook niet helemaal een goede keuze achteraf, overigens. Het kwam gelukkig redelijk goed aan het einde geloof ik. Maar ze moest me lang troosten en zeggen dat het maar een film was...
Een heel klein gedeelte ging terug naar Engeland, paarden van officieren of nog heel jonge dieren. Een gedeelte werd verkocht aan boeren, maar het gros dat getraumatiseerd, ziek, vermagerd of mankerende was: naar de slacht. En dankbaar at men het edelverklaarde dier op.
Het verhaal van de Brooke Stichting kende ik inderdaad. Diep geroerd...
Warhorse met je jonge, paardengekke dochter kijken is ook niet helemaal een goede keuze achteraf, overigens. Het kwam gelukkig redelijk goed aan het einde geloof ik. Maar ze moest me lang troosten en zeggen dat het maar een film was...