Goedemiddag,
Ik heb een vraag over deze helm. Er zit rondom de leeuwen plaat blauwe verf. Is dit tijdens of na de oorlog gedaan? Verder zit er overal stukjes blauwe verf op de helm zelf. Zou die helemaal blauw zijn geweest?
Ik hoor het graag!
Mvg,
Sem
Nederlandse helm blauwe rand leeuwenplaat
-
- Lid
Verplaatst van Over het forum naar Verificatie & taxatie (geallieerd) op 01 jun 2025, 21:23 door asjemenou
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 69 keer
- Ontvangen: 122 keer
Re: Nederlandse helm blauwe rand leeuwenplaat
Hallo Semvw08,
Je topics aangaande de Nederlandse helmen heb ik beiden verplaatst naar deze rubriek. Dergelijke topics behoren niet te worden geplaatst in de rubrieken Over het forum en in Afbeeldingen. In het vervolg opletten waar je je topic plaatst.
Na de oorlog werden veel vooroorlogse legerhelmen doorgebruikt door de BB. Een blokhoofd van de BB was herkenbaar aan een blauw geschilderde band op de helm. Zo te zien heeft men geprobeerd deze blauwe band van de helm te verwijderen.
Je topics aangaande de Nederlandse helmen heb ik beiden verplaatst naar deze rubriek. Dergelijke topics behoren niet te worden geplaatst in de rubrieken Over het forum en in Afbeeldingen. In het vervolg opletten waar je je topic plaatst.
Na de oorlog werden veel vooroorlogse legerhelmen doorgebruikt door de BB. Een blokhoofd van de BB was herkenbaar aan een blauw geschilderde band op de helm. Zo te zien heeft men geprobeerd deze blauwe band van de helm te verwijderen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
-
- Lid