Familieleden

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Haas67
Lid

Familieleden

Bericht door Haas67 »

Hallo allemaal,

Sinds enkele weken ben ik op de hoogte van het bestaan van een Duitse tak van de familie en met name van drie neven van mijn vader. Nu is mijn vader in mijn jeugd overleden, dus erg veel weet/wist ik niet van hen, tot enkele weken geleden.

Uiteraard heb ik mijn vragen ook bij het Bundesarchiv gedropt, maar dat kan gezien de drukte aldaar nog enkele maanden duren. Ik wil me inlezen in de geschiedenis, vandaar dat ik forumleden om hulp vraag.

Van 2 neven zijn de eenheden bekend. Ze dienden allebei bij de Wehrmacht. Neef 1 was schütze bij de 5. Kompanie Infanterie 178. Hij is op 15 februari 1942 overleden.
Neef 2 was gefreiter bij de 6. Kompanie Infanterie 133 en overleden op 9 maart 1943. Globaal onderzoek van mijn kant wees uit, dat het inzet aan het Oostfront betrof.

Mijn vraag aan forumleden is: zijn er forumleden die mij iets meer over deze eenheden kan vertellen? Ik heb wel gegoogled, maar vaak weten enthousiastelingen nét iets meer te vertellen. Alle informatie is een welkome aanvulling.

Met vriendelijke groeten,

Jan Hazeveld
Verplaatst van Algemene vragen naar Persoonlijk op 02 jun 2025, 23:44 door asjemenou

asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 69 keer
Ontvangen: 122 keer

Re: Familieleden

Bericht door asjemenou »

Hallo Jan,

Ik heb je topic verplaatst naar de rubriek Persoonlijk.

Voor wat betreft je vragen, heb je de website Lexikon der Wehrmacht al geraadpleegd;
https://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gl ... derung.htm
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Haas67
Lid

Re: Familieleden

Bericht door Haas67 »

Hallo,

Helemaal goed.

Ik was niet bekend met de site. Weet nu iets meer. Dank daarvoor.

Groet,
Jan