Hallo
Ik heb deze M42 helmschaal aangeschaft.
Wat is dit?
Kan dit?
Zo laten of overschilderen?
met vriendelijke groeten
M42 Vraag
- Bertje1964
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 5 keer
- Bertje1964
- Lid
Re: M42 Vraag
Ik heb al heel wat roest kunnen verwijderen
ik ben heel blij met het resultaat, de binnenkant ga ik niet oververven,
alleen die buitenkant?
met vriendelijke groeten
alleen die buitenkant?
met vriendelijke groeten
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009

- Gegeven: 77 keer
- Ontvangen: 139 keer
De verflaag aan de buitenkant van de helm lijkt mij niet origineel. Maar zoek dat eerst goed uit voordat je de helm een nieuw verfje geeft.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Bertje1964
- Lid
Je hebt inderdaad vergelijkbare helmen. Maar dat zegt niet dat zijn helm in WW2 is geschilderd.
Kijk maar naar de duizenden Ranger's Captain Miller of band of brother copys of lookabitlikes die je tegenkomt.
Maar als die recent is geschilderd wel een mooie helm, bijvoorbeeld voor reenactment.
Kijk maar naar de duizenden Ranger's Captain Miller of band of brother copys of lookabitlikes die je tegenkomt.
Maar als die recent is geschilderd wel een mooie helm, bijvoorbeeld voor reenactment.
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 119 keer
- Ontvangen: 93 keer
Lastig te zeggen zo. Kan ook als luchtbescherming zijn gebruikt?
Overigens, die met het hakenkruis is ook geen originele.
Overigens, die met het hakenkruis is ook geen originele.
- Bertje1964
- Lid
Dank je wel voor je reactie, mij lijkt die niet recent geverfd, als ik het wit bekijk dan kan dat best al oud zijn, je ziet zelfs de korrel structuur nog.Schlueter schreef: 27 nov 2025, 16:48 Je hebt inderdaad vergelijkbare helmen. Maar dat zegt niet dat zijn helm in WW2 is geschilderd.
Het rood is moeilijker want dat ziet er nog heel goed uit.
Er zijn wel plekkjes te zien die me de indruk geven dat er iemand heeft gebrobeerd het rood ervan af te krabben.
mvg
- Bertje1964
- Lid
Ik heb extra meningen gevraagd van experts en ik heb het gedurfd de rode verf te verwijderen.
er zit geen grijze verf onder de witte verf, dus deze echte helmschaal is al eens eerder opgeknapt.
er zit geen grijze verf onder de witte verf, dus deze echte helmschaal is al eens eerder opgeknapt.