http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... hp?t=72825
Echt toeval!
- gilles
- Lid
- Promeetje^
- Lid
- Brianlinden
- Lid

- Miesjel
- Lid
Haha, wel toevallig ja! Ik ben af en toe toevallig meer informatie over (een) bepaalde foto('s) te weten gekomen, en heb wel ooit toevallig weer foto's uit eenzelfde serie bij mekaar gebracht. Maar heb nog nooit een meevaller zoals deze gehad.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.
- Nico Roelofs
- Lid
- Mooyman
- Lid
Dat is zeker een toeval treffer, heb het zelf eens mee gemaakt met een aantal boekjes wat ik kocht.
Kocht op een locale beurs een Kriegsmarine boekje met de naam en adres van een man uit Sneek(Friesland)en de datum 1944.
Twee jaar later kreeg ik een aantal boekjes van een bevriende verzamelaar die ze weer van een antiquariaat had, en wat schetste mijn verbazing, ook in deze KM boekjes stond de zelfde naam en adres in Sneek.
De bevriende verzamelaar had het boekje van mij al eens gezien en was dan ook verbaast dat hij in die tweedehands boeken zaak deze boekjes tegen kwam met de zelfde naam er in.
Na dat verhaal bij het afrekenen aan de eigenaar van de winkel te hebben verteld behoefde hij de boekjes niet meer te betalen maar kreeg het verzoek ze aan mij te geven daar deze man ook zeer verbaast was van het toeval.
Na wat “speurwerk” kwam ik er achter dat de weduwe van deze man nog in Sneek woonde en het bleek dat deze man als Nederlander vrijwillig bij de Kriegsmarine had gediend.
Wonderen zijn de wereld nog niet uit
.
Kocht op een locale beurs een Kriegsmarine boekje met de naam en adres van een man uit Sneek(Friesland)en de datum 1944.
Twee jaar later kreeg ik een aantal boekjes van een bevriende verzamelaar die ze weer van een antiquariaat had, en wat schetste mijn verbazing, ook in deze KM boekjes stond de zelfde naam en adres in Sneek.
De bevriende verzamelaar had het boekje van mij al eens gezien en was dan ook verbaast dat hij in die tweedehands boeken zaak deze boekjes tegen kwam met de zelfde naam er in.
Na dat verhaal bij het afrekenen aan de eigenaar van de winkel te hebben verteld behoefde hij de boekjes niet meer te betalen maar kreeg het verzoek ze aan mij te geven daar deze man ook zeer verbaast was van het toeval.
Na wat “speurwerk” kwam ik er achter dat de weduwe van deze man nog in Sneek woonde en het bleek dat deze man als Nederlander vrijwillig bij de Kriegsmarine had gediend.
Wonderen zijn de wereld nog niet uit
Collector of uniforms of the enemy
- John Rambo
- Lid
-
dutchknive
- Lid
Ik heb dit ook eens meegemaakt. ik kocht een luftwaffe zwaard, welke gegraveerd was voor de desbetreffende gruppe. vele jaren later kocht ik een zwaard, waarvan geen info bij de verkoper over de gravering die er op zat werd gegeven, en toen hij thuis kwam, na een grondige reiniging, 40 jaar nicotine en teer, bleek het zwaard dezelfde gravering te hebben!! het verschil is het wapennummer.