TNT Block

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
779
Lid
Lid

TNT Block

Bericht door 779 »

Ik heb een TNT block (bevat geen gevaarlijke inhoud, heeft volgens mij ook nooit gehad) alleen wat zou de waarde hiervoor kunnen zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Willem ter Haar
Lid

Bericht door Willem ter Haar »

verplaatst van #marktplaats naar #verzamelaars
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

mag dat hier besproken worden? ik dacht dat dat illegaal is in NL
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer

Bericht door johan willaert »

Devilmorfose schreef:mag dat hier besproken worden? ik dacht dat dat illegaal is in NL
Is een leeg conservenblikje nu ook al verboden????

Je vindt ze al voor zo'n 15-40Euro....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

johan willaert schreef:
Devilmorfose schreef:mag dat hier besproken worden? ik dacht dat dat illegaal is in NL
Is een leeg conservenblikje nu ook al verboden????

Je vindt ze al voor zo'n 15-40Euro....

Johan
tja volgens mij wel...
Nederlandse wet is 1 grote puinhoop...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

nou ik kan me herinneren dat een kennis van mij repro blokjes wou bestellen maar vervolgens te horen kreeg dat die illegaal waren.. als ik het me goed kan herinneren.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

ja hoor.. dus als ik een bonenblikkie heb en schrijf er TNT op is het illegaal?
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

Aan de ene kant kan ik me wel voorstellen dat zoiets verboden is. Je kan van de buitenkant niet zien of het gaat om een leeg blikje.

Maar die hele Nederlandse wetgeving, betreft de wapens vind ik maar raar in elkaar zitten.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

779 schreef:ja hoor.. dus als ik een bonenblikkie heb en schrijf er TNT op is het illegaal?
nee, want dat is een normaal conservenblikje. Dit is toch echt een TNT blikje. Dus volgens de NL'se wet illegaal...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Ja het blikje weegt nog geen 10 gram... bevat geen explosieven en kan ook niet explosief gemaakt worden! Ik kan geen enkel stukje wetgeving vinden die een leeg blikje verbiedt..
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

779 schreef:Ja het blikje weegt nog geen 10 gram... bevat geen explosieven en kan ook niet explosief gemaakt worden! Ik kan geen enkel stukje wetgeving vinden die een leeg blikje verbiedt..
Alle onderdelen van wapens zijn verboden. Als je hiermee probeert door een detectiepoortje te lopen op t vliegveld word je vast en zeker aangehouden. (eerder omdat er met koeienletters TNT op staat)

Maar hoe t nou zit met een grendel van een geweer, ik dacht dat dat ook illegaal was...
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

779 schreef:Ja het blikje weegt nog geen 10 gram... bevat geen explosieven en kan ook niet explosief gemaakt worden!
Dat weet jij en dat weten andere verzamelaars. Maar daar doet de politie wel moeilijk over. Je kan aan de buitenkant niet zien dat het hier om een leeg blikje gaat. Je zou zo een gebouw binnen kunnen lopen en dreigen de boel op te blazen. Iedereen die je gelooft. Dat zal ook wel de reden zijn waarom dit lege blikje verboden is.