Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Interessante foto! Het valt me nu pas op dat de Nederlanders veel bruggen hebben opgeblazen in mei 1940. De spoorbrug en verkeersbrug bij Arnhem en Nijmegen zijn ook opgeblazen. De brug tussen Westervoort en Arnhem is vogens mij ook opgeblazen. Er zullen er vast nog wel meer zijn geweest.
Hier in leiden is ook een brug vernield zodat er geen auto's doorkonden riching wassenaar en zo via via naar Den Haag konden, meen ik ergens te hebben gelezen
Brianlinden schreef:Hier in leiden is ook een brug vernield zodat er geen auto's doorkonden riching wassenaar en zo via via naar Den Haag konden, meen ik ergens te hebben gelezen
In het algemeen vernietigden men liefst alle bruggen om de opmars van de vijand zo lang mogelijk te stuiten.
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Nico Roelofs schreef:Interessante foto! Het valt me nu pas op dat de Nederlanders veel bruggen hebben opgeblazen in mei 1940. De spoorbrug en verkeersbrug bij Arnhem en Nijmegen zijn ook opgeblazen. De brug tussen Westervoort en Arnhem is vogens mij ook opgeblazen. Er zullen er vast nog wel meer zijn geweest.
Hier in het noorden is er een regiment geweest wat volgens mij niks anders deed.