Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben al een hele tijd in het bezit van deze papierhandel, maar nooit op het idee gekomen om dat ook op het net te zetten. Deze papieren bewaar ik in zuurvrije mappen op een donkere plaats, in een koffer. Ze worden nu een beetje aan de vergetelheid onttrokken! De kriegszeitung heb ik wel recent gekregen.
gilles schreef:die onderste posters lijken me zeer intressant.
Lijkt me nederlandse propaganda.
Heb je soms een foto van de onderste poster?
Welke bedoel je? Er zit inderdaad verzetspropaganda tussen, waaronder litho's van LJ Jordaan, gebundeld een een speciale versie van de Groene Amsterdammer uitgebracht net na de bevrijding.
Die zit er los tussen, het is een door de bezetter uigegeven " bundel " met allerlei voor de bezetter belangrijke ( kranten- ) artikelen. Ik heb ook nog wat NSB dichtbundels die ik later nog fotografeer en plaats. Het is zeer interessant spul!
Overigens is de Zoenbonkaart ook authentiek uit WO2, vind ik een van de leukste documenten!