hitler's dood
-
- Lid
- Brianlinden
- Lid
Op 30 april 1945 pleegde hij, waarschijnlijk door het innemen van gif en een kogel door het hoofd, zelfmoord in zijn ondergrondse bunker in Berlijn, samen met Eva Braun, met wie hij uren tevoren gehuwd was. Ook een aantal van zijn medewerkers benam zich daarna het leven waaronder zijn beruchte minister van propaganda Joseph Goebbels.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitler
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitler
- Miesjel
- Lid
Klopt, Hitler heeft een cyanide capsule ingenomen en daarna zichzelf met een luger door het hoofd geschoten.
Daarna is hij door SS mannen met brandstof overgoten en verbrand (zoals hitler hen vantevoren opgelegd had).
Ik heb zo even geen links naar bronnen, maar zover ik weet is dit het enige door getuigen bevestigde verhaal dat er bestaat.
Daarna is hij door SS mannen met brandstof overgoten en verbrand (zoals hitler hen vantevoren opgelegd had).
Ik heb zo even geen links naar bronnen, maar zover ik weet is dit het enige door getuigen bevestigde verhaal dat er bestaat.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer:
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
Hij deed beiden:
Vlak voordat hij het pistool afdrukte beet hij een gifcapsule door.
Daarna werd inderdaad zijn lichaam en dat van Eva Braun verbrand.
Goebbels schoot eerst zijn vrouw dood en daarna zichzelf, ook zijn lichaam en van zijn vrouw werden verbrand. Hun kinderen waren daarvoor al door zijn vrouw vergiftigd.
zie ook: http://www.nieuwsdossier.nl/details.php?id=385
Vlak voordat hij het pistool afdrukte beet hij een gifcapsule door.
Daarna werd inderdaad zijn lichaam en dat van Eva Braun verbrand.
Goebbels schoot eerst zijn vrouw dood en daarna zichzelf, ook zijn lichaam en van zijn vrouw werden verbrand. Hun kinderen waren daarvoor al door zijn vrouw vergiftigd.
zie ook: http://www.nieuwsdossier.nl/details.php?id=385
- Jelle H.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Simon
- Lid
Mijn leerkracht Nederlands vertelde dat alle generaals en de meeste mensen die rond Hitler waren, ministers (zoals Goebels enzo) generaals enzo dat die allemaal aan de binnekant van hun Mouw een capsule met cyancali aan de binnekant van hun jas hadden. zodat ze direkt konden ingrijpen als er een plotse aanval was van geallieerden, zdat ze niet levend in handen van de geallieerden zouden vallen.
is dit waar? als dat zo is heeft er dan iemand bronnen van?
mvg
simon
mvg
simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
-
- Lid
- Contacteer:
Dat is FOUT. Er zal altijd wel iemand (al dan niet groot of klein in rang) cyancali bv. in de mouw zoals jij zegt hebben gehad. Maar het meest relevante en waar men zéér zeker over is, is een holle tand met een capsule in, zodanig dat men alleen hoefde te bijten.
saimen schreef:Mijn leerkracht Nederlands vertelde dat alle generaals en de meeste mensen die rond Hitler waren, ministers (zoals Goebels enzo) generaals enzo dat die allemaal aan de binnekant van hun Mouw een capsule met cyancali aan de binnekant van hun jas hadden. zodat ze direkt konden ingrijpen als er een plotse aanval was van geallieerden, zdat ze niet levend in handen van de geallieerden zouden vallen.
mvg
simon
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
Dan ben ik heel benieuwd waar daar iets serieus' over geschreven is. Heb veel over de oorlog gehoord/gelezen maar dit is voor het eerst dat ik dat hoor. Het lijkt me ook vrij sterk want als je dus bewust dat ding plotseling kan doorbijten kan het ook per ongeluk gaan.jr. schreef:Dat is FOUT. Er zal altijd wel iemand (al dan niet groot of klein in rang) cyancali bv. in de mouw zoals jij zegt hebben gehad. Maar het meest relevante en waar men zéér zeker over is, is een holle tand met een capsule in, zodanig dat men alleen hoefde te bijten
- Miesjel
- Lid
Ik heb zo'n capsule gezien een weekje terug in het Imperial War Museum (Londen) en die dingen zijn echt te groot om in een holle tand te verstoppen. Naar mijn idee echt onzin dus.
Het verhaal over capsules in mouwen heb ik wel regelmatig gehoord en dat kan ik me dan ook best voorstellen.
Maar is er iemand die naar aanleiding van duidelijke bronnen meer kan vertellen? (Ook over welk pistool gebruikt is, ik hoor namenlijk hier altijd iedereen roepen dat ze de 'luger waarmee hitler zelfmoord gepleegd heeft' willen hebben
)
Het verhaal over capsules in mouwen heb ik wel regelmatig gehoord en dat kan ik me dan ook best voorstellen.
Maar is er iemand die naar aanleiding van duidelijke bronnen meer kan vertellen? (Ook over welk pistool gebruikt is, ik hoor namenlijk hier altijd iedereen roepen dat ze de 'luger waarmee hitler zelfmoord gepleegd heeft' willen hebben

Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.