Eerst en vooral even melden dat ik hier nieuw ben. Ik heb al wat rondgezocht op het forum, en min of meer wat gevonden over de legerstructuren, maar nog niet genoeg. Ik moet echt alle informatie tot in de puntjes weten.
Weet er iemand de indeling van het US Army? Over de hedendaagse indeling vind ik genoeg info, maar niets over de WO II indeling. Alsook alle medailles van die tijd, ranks, etc etc. Er zijn op google genoeg sites hierover te vinden voor alle hedendaagse vragen en topics, maar weet iemand een overzichtelijke, alles bundelende site of sitegroep?
de indeling die ik bedoel is dus: Army, Corps, Division, Squad, etc etc. En hoeveel Squads in een X, en hoeveel Divisies in een X, met nummers en al erbij (101st, 506th, etc etc). Indien mogelijk in een boomstructuur. Ik zou dus moeten weten welke er nog allemaal bestaan naast de 101st en de 506th, etc.
Gelijkaardige sites over andere legers mag ook, of misschien iemand die boeken weet waarin dit allemaal tot in de puntjes staat uitgelegd?
Thx in advance,
mvg
Sinike
Uitgediepte Militaire Legerstructuren
-
Hauptmann
- Lid
Tipje, zoek op google met
US Army Order of Battle
Kom je zulke dingen tegen
http://www.army.mil/cmh/documents/ETO-OB/ETOOB-TOC.htm
Dit is alleen europa en december 1945
US Army Order of Battle
Kom je zulke dingen tegen
http://www.army.mil/cmh/documents/ETO-OB/ETOOB-TOC.htm
Dit is alleen europa en december 1945
-
Gast
Bij de US army was de indeling tot aan divisie in het algemeen zeer gestandardiseerd en ook stabiel. Voor de meeste infanterie divisies kun je de nummers van de drie infanterieregimenten uitrekenen als je het divisienummer weet. Alleen voor de "oude" divisies gaat dit niet op.
Indeling van legergroepen, legers en corpsen varanderde regelmatig, zoals je ook op de hierboven genoemde site kunt zien.
De amerikanen beschikten over een zeer groot aantal zelfstandige eenheden van batallion grootte. Voornamelijk tank en tank-destroyer batallions en artellerie afdelingen. Die werden naar behoefte toegewezen aan divisies, meestal voor een beperkte tijd. Maar bijna iedere infanterie divisie had een tank en een tank-destroyer batallion toegewezen voor de hele duur van de oorlog.
Of te wel dat is niet te vangen in een boom structuur. En als je dit allemaal wil gaan uitzoeken dan ben je wel even bezig.
Indeling van legergroepen, legers en corpsen varanderde regelmatig, zoals je ook op de hierboven genoemde site kunt zien.
De amerikanen beschikten over een zeer groot aantal zelfstandige eenheden van batallion grootte. Voornamelijk tank en tank-destroyer batallions en artellerie afdelingen. Die werden naar behoefte toegewezen aan divisies, meestal voor een beperkte tijd. Maar bijna iedere infanterie divisie had een tank en een tank-destroyer batallion toegewezen voor de hele duur van de oorlog.
Of te wel dat is niet te vangen in een boom structuur. En als je dit allemaal wil gaan uitzoeken dan ben je wel even bezig.
- Narcolepticus
- Lid
- Narcolepticus
- Lid