Prijs lee enfield
- Timo
- Lid
Prijs lee enfield
He ik heb thuis een lee enfield liggen ik heb hem gekocht voor 250€ en hij is in een zeer goede staat.
Model is
Lee enfield No1. MK 4 Longbranch 1944
ik wil nou wel eens weten hoeveel zoiets zou kunnen op leveren met bajonet en slings erbij ook in goede staat
Timo
Model is
Lee enfield No1. MK 4 Longbranch 1944
ik wil nou wel eens weten hoeveel zoiets zou kunnen op leveren met bajonet en slings erbij ook in goede staat
Timo
Starting up again
- Roel R.
- Lid
goeie vraag, denk niet dat iemand die hier kan beantwoorden, maak een paar goeie foto's en vraag het eens in het wapen afdeling an http://www.thirdreichforum.com
-
Glenn Janssens
- Lid
- Proos
- Technisch beheerder

- Gegeven: 20 keer
- Ontvangen: 36 keer
Mag je eigenlijk wel zo'n wapen thuis hebben liggen?
Wat is nummergelijk trouwens?
Wat is nummergelijk trouwens?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Roel R.
- Lid
-
Glenn Janssens
- Lid
Als hij gedeactiveerd is (dus onschadelijk gemaakt) volgens de regels van je Land dan mag je dat hebben.
Of je moet de juiste verloven (vergunningen) hebben voor een werkend wapen.
Nummergelijk wilt zeggen dat alle onderdelen van het wapen dezelfde nummer bevatten.(op de poetsstok staat een nummer,op de loop,de trekker en zoveel andere onderdeeltjes bevatten een nummer.
Je vind meestal wapens die niet nummergelijk zijn omdat er in de loop der jaren stukken vervangen werden vanwege één of andere reden (is niet moeilijk om de loop van een zelfde type wapen te verwisselen met elkaar,of het grendelgedeelte etc).
Beetje omslachtig uitgelegd maar daar komt het op neer.
En de 'echte' wapenverzamelaar streeft meestal naar een nummergelijk wapen dus ze zijn ook iets duurder en zeldzamer...
Of je moet de juiste verloven (vergunningen) hebben voor een werkend wapen.
Nummergelijk wilt zeggen dat alle onderdelen van het wapen dezelfde nummer bevatten.(op de poetsstok staat een nummer,op de loop,de trekker en zoveel andere onderdeeltjes bevatten een nummer.
Je vind meestal wapens die niet nummergelijk zijn omdat er in de loop der jaren stukken vervangen werden vanwege één of andere reden (is niet moeilijk om de loop van een zelfde type wapen te verwisselen met elkaar,of het grendelgedeelte etc).
Beetje omslachtig uitgelegd maar daar komt het op neer.
En de 'echte' wapenverzamelaar streeft meestal naar een nummergelijk wapen dus ze zijn ook iets duurder en zeldzamer...
- Willem ter Haar
- Lid
Volgens de wet mag je werkende antieke wapens aan de muur hebben.
(zwartkruit, voorladers en dergelijke)
Andere geweren en pistolen mag je, mits dichtgelast door een erkend persoon, aan de muur hebben.
Vol automatische wapens mag je NIET in huis hebben. Ook niet dichtgelast.
Verzamelaars hebben een verzamelaars vergunning nodig.
Voor werkende wapens heb je uiteraard een vergunning nodig en de juiste hoeveelheid schietbeurten.
Ga naar uw plaatselijke politie voor meer informatie.
(zwartkruit, voorladers en dergelijke)
Andere geweren en pistolen mag je, mits dichtgelast door een erkend persoon, aan de muur hebben.
Vol automatische wapens mag je NIET in huis hebben. Ook niet dichtgelast.
Verzamelaars hebben een verzamelaars vergunning nodig.
Voor werkende wapens heb je uiteraard een vergunning nodig en de juiste hoeveelheid schietbeurten.
Ga naar uw plaatselijke politie voor meer informatie.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
- Proos
- Technisch beheerder

- Gegeven: 20 keer
- Ontvangen: 36 keer
Bedankt allemaal 
Ik ben weer wat wijzer.
Volgens mij is verzamelen op Amerikaans grondgebied makkelijker. Een beetje huishouden heeft toch zeker één wapenkast in huis.
Ik ben weer wat wijzer.
Volgens mij is verzamelen op Amerikaans grondgebied makkelijker. Een beetje huishouden heeft toch zeker één wapenkast in huis.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
- Willem ter Haar
- Lid
-
Glenn Janssens
- Lid
-
Glenn Janssens
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Stijn
- Lid
Allereerst, hahahahahaha. Op de dag dat ik dat ding kocht kwam Colin Powell, de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken naar Berlijn, en was het dus de meest beveiligde dag van het jaar. Op iedere hoek van de straat stond een bus met Duitse M.E. Ik ben toen maar zo snel mogelijk dat ding gaan opbergen bij het logeer adres en stond wel strak van de zenuwen, al hadden ze hem wel ingepakt
Ze keken inderdaad zeer verbaasd, al wisten enkele mensen wel al van mijn hobby. Zonder een van mijn leraren had ik dat ding trouwens niet eens megekregen dus dat is nog een geluk
Ik heb een Lee-Enfield no.4 mk1 uit 1944, alleen kan ik een nummer op de grendel ontdekken, meer niet, dus ik weet niet of hij nummergelijk is.
Ik heb er ook nog een riem uit 1944 en een zogenaamd Spike-bajonet voor.
Ze keken inderdaad zeer verbaasd, al wisten enkele mensen wel al van mijn hobby. Zonder een van mijn leraren had ik dat ding trouwens niet eens megekregen dus dat is nog een geluk
Ik heb een Lee-Enfield no.4 mk1 uit 1944, alleen kan ik een nummer op de grendel ontdekken, meer niet, dus ik weet niet of hij nummergelijk is.
Ik heb er ook nog een riem uit 1944 en een zogenaamd Spike-bajonet voor.